Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-27, 11:02
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard NAXOS RESORT i Naxos stad?

Vi åker med Apollo till Naxos 31 maj och stannar en vecka i Naxos stad på hotell NAXOS RESORT.

Jag har kollat runt på nätet angående omdömen från tidigare gäster och det har mestadels fått riktigt bra betyg. Är det någon här som varit gäst på hotellet skulle jag bli glad om ni vill dela med er av era upplevelser, bra som dåliga.

Och hur brukar vädret vara första veckan i juni? Jag har förstått att det kan blåsa rejält under några månader men då oftast i juli och augusti men undrar vad ni har för erfarenheter. Hur brukar det vara med sol och värme under den perioden?

Tacksam för svar!
/Camilla
Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 11:06
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: NAXOS RESORT i Naxos stad?

När ni är där är det VARMT! Ni behöver inte oroa er. Som en riktigt bra svensk sommar.
Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 12:59
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har inte bott på det hotellet, men sett det utifrån och det ser riktigt fint ut. Det ligger i hotellområdet vid Georgiosstranden (bystranden). Några minuters promenad och ni är mitt i myllret av tavernor, småbutiker, folkliv och båtar nedanför den gamla borgen i Chora (ett annat namn på Naxos stad).
Inte långt från ert hotell kan ni hoppa på bussen till de finare stränderna på västkusten, som Plaka, Agia Anna och så vidare. Dessutom finns flera bil/moppe-uthyrare i det området ni bor i.

Jag tror att maj är en toppenmånad för ett Naxosbesök. Lagom varmt och inte helt fullsmockat av turister, men ändå en del. Och så blommar det överallt.
Det är något att drömma om i höstmörkret det!
Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 08:55
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!
När vi var på Naxos i maj/juni -05 så tyckte vi att det val lite kallt i vattnet - ca 17-18 grader. I luften var det som en vanlig svenska sommardag -alltså inte allt för varmt.
/Ofelia
Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 19:36
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Tack!!

Tack alla ni som svarat!!

Och ni som ännu inte har det =)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.