![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lissi.
Det finns ett bra hotell som heter Astrid Avenue Carnot 27, mitt i smeten där jag brukar kinesa in. Det tråkiga är att AC är fnaskgatan mitt i stan värre än Rue Rivoli. Men centralare kan ni inte bo. Tour Maine Montparnasse, La Ciele de Paris är häftigt. En utsökt måltid på Hmm "tror" 52 våningen Uffe (har andra erfarenheter än Grekland) Senast redigerad av UlfWiman den 2008-11-22 klockan 14:57. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tips!
Anoula:Just 20:e arrondissement är inringat på vår karta redan just för flera av anledningarna som stod i artikeln som jag nu skrivit ut.... Uffe: Vi har hittat ett, tror vi, mycket bra hotel (Hotel La Serre), mellan Eiffeltornet och Hotel des Invalides....betalar ca 6000 svkr för 6 nätter exkl frukost..(den äter vi ute) Vi känner oss nöjda nu och hotellet har gett oss exakt tips för smaraste transporten från flygplatsen..Nu ser vi fram emot nyårsresan ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ursäkta språkbruket, "Men ha det så helvetes bra ni kan du och Claes"
Paris på nyår är fantastiskt. Det smäller överallt och parisare går runt på gatorna med skumpaflaskor. -Gillar du inte fransk frukost? -Kaffe, croissant och camenbert? -Britt uppskattade det inte! Men jag gjorde det. -Tänk om man var född fransos eller grek? I blodet är jag grek med nästan 8 liter Kretablod i mina ådror. Glöm inte nyårsmiddagen på La Ciel De Paris. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-11-22 klockan 15:43. |
|
||||
|
||||
![]()
Såg denna tråd först nu. Vill tipsa om ett hotell i Paris som vi bodde på för några år sen. Splendid hotel.
http://www.splendid-hotel-paris.com/ Jag tror vi betade 55 € natten (påsktid). När vi anlände, sa värdinnan att toppsviten precis blivit avbokad och vi kunde få ta den mot en något högre kostnad, Tror vi betalade 5 € extra /natten. Rummet hade en fantastiskt utsikt mot ett slags torn och hela tre (!) dubbla balkongdörrar. ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Ni är så snälla allihopa med tips om hotel. Vi har ju redan bokat och betalt där vi ska bo alldeles i närheten av Eiffeltornet som sagt, och det boendet kommer vi säkert att bli helnöjda med då omgivnigarna är lugna och fina enligt guideböckerna och det är "mitt i smeten" men alla tips är ju värdefulla även för andra och för oss en annan gång..
![]() Det är alltid härligt att förbereda en resa och nu har vi på kartan "ritat in "alla områden där vi ska promenera oss igenom dagarna. Eftersom vi båda varit i Paris flera gånger förut och då betat av alla "måste-se-platser/byggnader" så ska vi ta det väldigt lugnt och bara strosa runt och njuta av byggnader/ miljöer...Kan tipsa andra om en jättefin lite annorlunda bok om Paris: "Romantikens Paris Utflykter och promenader i kärlekens huvudstad" Författare: Katarina Markiewicz (ICA bokförlag) Ett bra komplement till vanliga guideböcker. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
[Vi känner oss nöjda nu och hotellet har gett oss exakt tips för smaraste transporten från flygplatsen..Lissi[/QUOTE]
Detta tips tar jag gärna emot, jag har bokat flyg till Paris den 11 Juni, dottern tar studenten den 10 Juni och detta blir en del av hennes present! Hon vet inte om att vi kommer åka ![]() ![]() ![]() Camilla |
![]() |
|
|