|
||||
|
||||
Förslag på musik!
Hej på er alla.
Jag vill ha förslag på lite nu musik då alla mina skivor är kvar på Kreta. Den enda som jag fick med mig hem var Elena Paparizou, så då vet ni vad jag gillar. O.b.s det ska vara på grekiska och inte engelska. Uffe |
|
||||
|
||||
Sv: Förslag på musik!
Mantinades från Kreta, Despina Vandi och Anna Vissi!
/Marco |
|
||||
|
||||
Hej Marco
Anna Vissi är kanon. Jag har två cd kvar med henne, men kommer inte ihåg vad hon hette. Kravgi är den bästa. Tack från Uffe |
|
||||
|
||||
Notis Sfakianakis! Superduperbra musik!
(lyssnar på honom nu på You tube och längtar till Grekland...) |
|
||||
|
||||
Hej Ulf!!
Kaiti Garbi är heller inte så pjåkig. Hon sjunger riktigt bra. Sanna |
|
||||
|
||||
Hej Litentuva
Notis var mycket bra, tog bara ett dygn att ladda hem från Grekland. Har du nåt mer bra förslag? Tack från Uffe |
|
|||
|
|||
Vet inte om dessa blir "för moderna" så att säga....men mycket bra av dom finns tycker jag.....Nikos Kourkolis,Christos Dantis,Thanos Petrelis,Elli Kokkino,Mixalis Xatzigiannis,Antonis Remos......
Ett litet urval bara ur mitt "discotek"..... |
|
||||
|
||||
Valantis är min favorit! Låten "Akrovato" är väldigt bra.
Mia |
|
|||
|
|||
Giorgios Dalaras, Haris Alexiou och Giannis Parios, Giannis Kotsiras...gamlingar som håller i alla väder! ....mfl mfl och varför inte Marinella?
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Dimitris Mitropanos (S'anazitw sti Thessaloniki=super! ) Har en bra blandskiva från 2000 som heter "minos 2000" som kanske kan var nåt att ladda ned, finns säkert för varje år precis som "absolut music" fast på grekiska! |
|
||||
|
||||
Håller med! Och låten "se ena xartaki se egrapsa" och "Ακροβατώ" är också bra !
|
|
||||
|
||||
Jag slår ett slag för min absoluta favorit Manolis Mitsias! Mitropanos, Margaritis, Maxairitsas och Pliatsikas är andra artister som jag gärna slår ett slag för
//Zanét |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag får återkomma då jag inte hinner att kolla samlingen just nu. Vilken cd har du redan?
//Zanét |
|
||||
|
||||
Och Angela Dimitrioy med bla låten "Kane stin akri"!
|
|
||||
|
||||
Kom på en till som jag gillar: Giannis Ploutarxos!
|
|
||||
|
||||
Sakis Rouvas. Särskilt hans senaste studioplatta, Iparhi agapi edo (från 2006), men även de två senaste liveplattorna ("Live Ballads" och "This Is My Live" från 2006 och 2007) rekommenderas varmt.
I tisdags spelades Sakis nyaste låt för första gången i (grekisk) radio, "Kai se thelo". Jag garanterar att den kommer att bli sommarens stora hit i Grekland! Jag tänkte öppna ett eget ämne om den, för jag tycker att den är fantastisk. |
|
||||
|
||||
Panos Kiamos
Sarbel Onirama spelar alla modern, poppig, grekisk musik. Gå till www.e-radio.gr och botanisera bland stationerna. Många av dem visar vilken låt som spelas just nu, så där kan du hitta nya favoriter. "Gamla" favoriter som alltid håller är ju givetvis Antonis Remos Mixalis Xatzigiannis Giannis Kotsiras... Karin som alltid längtar tillbaka... |
|
||||
|
||||
Här kommer ett tips till Uffe. Eftersom du gillar Anna Vissi ska du lyssna på Xristina Papadaki som påminner mycket om henne.
/Marco |
|
|