Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-12-13, 11:00
Patricuz Patricuz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Öluffa i Grekland - Vill ha hjälp med vilka öar man ska välja!!

Hej på Er!

Låter härligt med öluff! Korfu, Kefalonia och Zakynthos är säkert otroligt fina öar! Själv har jag besökt Korfu och stannade två veckor. Då hann jag precis resa runt ön och bekanta mig med de flesta sevärda platser. Det som jag kan berätta om Korfu är att den är otroligt vacker och mångsidig med sina gröna berg och långa sandstränder. Man kan säga att naturen verkligen har en mångfald på denna ö och för snorklande och dykande finns det även fina landskap. Corfu Town är värd ett längre besök, enligt mig en av de finaste grekiska städer. Italieninspirerat,bland annat, med sevärdheter och shopping. Kefalonia och Zakynthos har jag inte besökt, men har fått den uppfattningen att minst en vecka per ö inte vore för mycket. Skulle ni ha en månad på er skulle jag bums rekommendera dessa tre i rad. Lär nog finnas hyfsad båtförbindelse, kanske via Paxos då? Men det får någon annan som vet bättre skriva om. Från Korfu kan man göra resor till Albanien eller Venedig eller till Igoumenitsa på fastlandet och därifrån t ex till Parga. Personligen skulle jag kanske välja två-tre öar i Kykladerna ifall ni flyger till Aten (som troligen är det smidigaste). Själv har jag inte besökt Kykladerna, men det ska rättas till här under de kommande åren! Ingenting är omöjligt, det går ju att ta endast flygstol till t.ex Korfu via nån researrangör och sen luffa fritt. Lycka till med planerandet (som är såååå kuuul)!

Ps. Kikade på min karta och det lär gå en färja från Kerkira (Korfu Town) till Patras och sen igen från Patras till Kefalonia. Men det är LÅNG väg! Ett alternativ är nog att ta flygstol till Preveza och sen luffa på Lefkas, Kefalonia och Zakynthos. Eller varför inte Korfu, Antipaxos och Paxos...

Mvh P

Senast redigerad av Patricuz den 2008-12-13 klockan 11:02.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.