Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-18, 12:54
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Bott på Melmar

Är intresserad att få lite information om Melmar. På vilken sida har man morgonsol? Finns det 2rumslägenheter på båda sidor av hotellet? Är det någon taverna i närheten som har bättre mat än övriga tavernor? Åker andra veckan i maj, är kvällarna kalla. Kan naturligtvis växla från år till år. Har stösta erfarenheten av Kreta på hösten. Underbart att tjuvstarta med sommaren i maj då vi har en bit kvar till sommaren där jag bor= norra norrland. KK
Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 16:51
aake aake är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Bott på Melmar

Har bott på Melmar för ett antal år sedan. Vill du ha lite morgonsol så finns det en stund på morgonen,men då måste du bo mot en fruktansvärt trafikerad gata.Välj en lägenhet mot den lilla poolen där är det lugnt och fint,dock begränsad sikt mot havet.Då vi bodde där hade Manolis en taverna femtio meter därifrån. Vet inte om han har den kvar. Annars finns det många tavernor i närheten med utmärkt mat. Om man "orkar" gå en bit in mot gamla staden finns det många genuina tavernor.Temperaturen vid den tiden du ska dit är lagom.Lycka till och ha det så skönt där.

aake
Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 22:54
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

2 rummarna har eftermiddagssol...restauranger finns i närheten..Har bott många ggr på Melmar..bra läge(enligt mitt tycke..)..sängarna är dock inte de bästa..Om Ni nu tittar på Apollos utbud så rekommenderar jag Daisy..
Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 22:15
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
2 rummarna har eftermiddagssol...restauranger finns i närheten..Har bott många ggr på Melmar..bra läge(enligt mitt tycke..)..sängarna är dock inte de bästa..Om Ni nu tittar på Apollos utbud så rekommenderar jag Daisy..
Tack för uppgifterna. Har erfarenhet av dom hårda grekiska sängarna. Vi brukar använda filtar som en extra madrass. KK
Svara med citat
Gammal 2008-12-20, 10:29
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Ser at Daisy anbefales. På Apollo sin side står det at det er sterk lokaltrafikk, samt forstyrrelser fra nærliggende bar?????
Svara med citat
Gammal 2008-12-21, 21:11
KKs avatar
KK KK är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av aake Visa inlägg
Har bott på Melmar för ett antal år sedan. Vill du ha lite morgonsol så finns det en stund på morgonen,men då måste du bo mot en fruktansvärt trafikerad gata.Välj en lägenhet mot den lilla poolen där är det lugnt och fint,dock begränsad sikt mot havet.Då vi bodde där hade Manolis en taverna femtio meter därifrån. Vet inte om han har den kvar. Annars finns det många tavernor i närheten med utmärkt mat. Om man "orkar" gå en bit in mot gamla staden finns det många genuina tavernor.Temperaturen vid den tiden du ska dit är lagom.Lycka till och ha det så skönt där.

aake
Vi hade först bokat på Marilyn via nätet med apollo. Det visade sig dock att dom inte hade klart med hotellet fastän det var kvar på deras utbud av hotell. Vi blev flyttade till Melmar. Hade läst i ett resebrev angående Melmar att det skulle vara lugnare mot polen, så jag la in önskemål om detta eftersom vi nu skulle bo något längre från stranden och inte fått det vi först hade bokat. Manolis verkar vara kvar. Har tidigare ätit på mysiga tavernor i den gamla delen, så det blir alldeles säkert promenad in till staden. Blir skönt med sem.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:54.