|
|||
|
|||
Fotokavalkade Santorini
|
|
||||
|
||||
Sv: Fotokavalkade Santorini
Åh vad jag längtar dit efter att ha sett dina bilder Men tack för att vi får se dom!
Moster |
|
||||
|
||||
Vackert! Dramatisk natur! Nån gång ska jag åka dit, säkert. Tack!
|
|
||||
|
||||
Tack för att du delar med dig av de fina bilderna .
Vad roligt det var att få sett grönskan där. Önskar att jag får se den med någon gång. Det blir att få åka iväg i april då. Barbro |
|
||||
|
||||
Tack för härliga bilder! Vilken skillnad det är mot under sommaren då allt är sönderbränt. Jag var också på Santorini i april för några år sedan, jag såg en helt annan ö än jag var van vid. Fantastiskt.
Fira i april. Från linbanan ner till gamla hamnen under Fira. Kolla gräset! Det fanns till och med gröna buskar på vulkanen! Så här vackert var det i närheten av Oia. ( Vad heter blomman?) Som ni förstår var det inte många turister så tidigt på säsongen. Så här tomt var det på Perivolos beach. Ingen badade, vattnet var skitkallt! |
|
||||
|
||||
Ja, jösses. Det är ju något man aldrig ser.
Mycket fina bilder. Barbro |
|
||||
|
||||
Visst är det kul att se! Du borde åka dit i april babsan.
Här kommer några bilder till: Fira. Amoudia. Knappt en människa. Vilken skillnad mot juli/augisti. Vlychada. Inte heller här var det några folkförsamlingar. |
|
||||
|
||||
Så här vackert var det i närheten av Oia. ( Vad heter blomman?)
Vackra bilder o inte precis så som man brukar se ön på senhösten... Kan det vara Dorotheablommor på bilden? Jag har sett sådana i andra färger på andra ställen på Santo! |
|
||||
|
||||
Helt underbara vyer. Lyssnar till Δερτι 98,6. Njuter av bilderna och musiken.
Lolis |
|
|||
|
|||
Vilka underbara bilder... ... man blir verkligen sugen på att åka!! Vad är det för temperatur i April? Är det sådär 15-20 grader? Skiner solen oftast, eller är det ganska molnigt?
Marie |
|
||||
|
||||
När vi var där i april var det sol mestadels och runt 20 grader varmt. Perfekt väder tyckte vi. Att bada var dock inte att tänka på.
|
|
|||
|
|||
Det låter helt perfekt!! Synd bara att vattnet är kallt :-)
Marie |
|
|||
|
|||
Citat:
I fjor var det også litt regn. |
|
|||
|
|||
Med lite regn menar du kanske 3-4 timmar en och annan dag? Eller kan det regna en vecka i sträck? Varma kläder är det en tunnare jacka och jeans?
Marie |
|
|||
|
|||
Citat:
I mitt tilfelle var det nødvendig med både tykk genser (om morgenen) og en lett vindtett jakke. Langt sportsundertøy, skjerf og skivanter var også i bruk på det verste den uken jeg var der! Skal man oppholde seg utendørs hele dagen må man ta sine forhåndsregler. Jeg mener, blåser det kuling så blåser det kuling... |
|
|