![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag letade efter tråden med många boktips, hittar den inte men måste bara instämma i hyllningarna av Skumtimmen -en sån bra bok, vid något tillfälle när jag läste var jag tvungen att "förstöra" boken genom att intala mig att "det här är ruggigt bra skrivet" annars hade jag inte vågat läsa vidare.
Efterlyser både den gamla tråden och fler boktips, gärna i stil med ovanstående. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om Skumtimmen, den är riktigt bra.
Jag vill tipsa om Håkan Nessers senaste kriminalromaner om kommisarie Gunnar Barbarotti. Första boken heter Människa utan hund, sedan följer En helt annan historia och Berättelsen om herr Roos. Annars har jag inte varit speciellt förtjust i hans böcker om VanVeteren, men de här böckerna har en helt annan stil. Iofs har jag hört dem som ljudböcker där Håkan N själv läser på ett väldigt levande sätt, men de ska nog funka som vanliga böcker också. Lars |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Angående ytterligare boktips, så vill jag gärna tipsa om en mycket stark läsupplevelse, nämligen "Flickan från ovan" av Alice Sebold. Boken handlar om en 14-årig flicka som har blivit våldtagen och mördad. Nu berättar hon själv om både brottet, polisutredningen och tiden efteråt med familjemedlemmarnas reaktioner betraktandes alltihop från sin nya plats i himlen. Låter detta svart och dystert? Det märkliga är att trots det hemska som hänt är boken en berättelse om hopp och kärlek. Jag läste boken ett par år sedan och läste nyligen att den kommer ut som film (i USA) under detta år. Blir spännande att se om de har lyckats med att fånga den mycket speciella tonen från boken i filmen.
Ivi |
|
|||
|
|||
![]()
Tips, läs Nattfåk en fortsättning på Skumtimmen. Lika bra eller nästan bättre.
Agneta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Så jäkla bra! // Helén |
![]() |
|
|