Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Europa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-17, 15:01
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Direktflyg till Kroatien?

Hej!

Jag och min flickvän funderar på att åka till Kroatien i början av juni. Jag vill till största möjliga mån undvika mellanlandningar, med tanke på den ökade restiden och den markant ökade bränsleförbrukningen som det innebär. Är det någon som vet varifrån och vart man ska åka för att slippa mellanlanda? Vi bor i Lund, så Arlanda är inget allternativ.

Tack för hjälpen!
Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 17:29
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Direktflyg till Kroatien?

Apollo har flyg till Kroatien från Sturup. Reguljärt från Kastrup brukar innebära mellanlandning någonstans. Vi var på kurs i Kroatien i september och åkte då Cph-Wien-Zagreb-Split på ditvägen och via Amsterdam hem. Tilläggas kan att det var inte jag som bokade de biljetterna och den rutten.

Från Arlanda finns det direktflyg till Split men det var ju inget alternativ.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 01:09
Bluesbrothers avatar

Nu har det gått några veckor... blir nog Grekland istället Jag har fått intrycket att Kroatien inte är ett riktigt ö-luffarland. Inte så rikt på småbyar med små penionat och tavernor. Istället ett fåtal större öar samt mängder av öar med stora, vackra nationalparker. Fel intryck?

Då kan man ställa en liknande fråga, går det direktflyg med t ex Apollo till någon av de större öarna i Grekland? T ex Rhodos, Samos, Naxos, Kos. Jäklar vad många öar det finns att välja på! Jag och tjejen var iväg 07, då blev det Amorgos-Folegandros-Milos. Jag skulle kunna ta samma rutt igen... hon är (inte helt underligt) inte inne på samma spår. Joniska öarna och Sporaderna verkar gröna och vackra. Angående jonerna (katjoner, anjoner?) så sägs det dock att det är svårare att luffa med färre rumsuthyrare och färjor samt högre bopriser. Angående sporaderna så finns det misstankar om att Skopelos kommer vara översållad av Mamma Mia-entusiaster denna sommar. Kanske Dodekaneserna istället.. Angenäma problem!
Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 09:20
Leif Fryles avatar
Leif Fryle Leif Fryle är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Ving, Apollo och Fritidsresor har flyg från Köpenhamn och Malmö till flera öar i Grekland. Så det ska säkert inte bli svårt att hitta något som passar.
Svara med citat
Gammal 2009-01-05, 09:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Fourni är en riktig liten pärla och då kan ni flyga direkt till Samos och kanske också hinna med några andra öar som exempelvis Ikaria.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 10:09
Bluesbrothers avatar

Tack så mycket før tipsen!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.