Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-13, 17:52
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Vindarna blåser

Och då pratar jag inte om vinden utomhus utan bland alla folk som jobbar, har just avslutat ett konf samtal med min chef och nu har turen kommit till "mitt" företag, man ska omstrukturera = säga upp folk... vilket jag i min position kommer att få göra min egna tjänst kommer göras om.. detta känns inget bra. Flera av mina vänner har blivit uppsagda och man kan inte låta bli att undra var är vi på väg?? Denna dag idag 13 Januari har innehållit det mesta.. bet av min framtand, kommer kosta 6000 spänn måste göra en porslinskrona inte vad man behöver just nu efter jul och allt. Sen trösta jag mig med att boka 10 dagar till Aten den 5e Mars till mig och ena sonen 1700 tor per person med Lufthansa så då vart jag glad sen hade jag samtalet, så vad MER kommer ske innan denna dag är slut!?

Hälsningar från en deppig Camilla
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 17:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Standard Sv: Vindarna blåser

TRÖSTEKRAM!!!
Lite sitter vi i samma båt vad gäller tänder. Jag började första jobbdagen i år med att lägga 4ooo spänn hos tandläkaren....har ett besök kvar och vad kostar det månne..?? Enda trösten är att efter 3000kr betalar försäkringskassan hälften!
I går fick maken besked att folk avskedas på hans jobb..och även där är det omstruktureringar, knappast till det bättre...
Vårt flyg till Rom ställdes in men vi tröstade oss med en vecka på Cypern istället i påsk....Tur att man kan TRÖSTA SIG!!! Nu ska vi äta grekiskt..till och med "självhämtad" Mythos från Tinos ska vi ha till..
HAV tröst, vi går mot ljusare tider

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 17:26
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Väldans vad många nyttjar tandläkaren. Kommer själv precis därifrån, 1600:- fattigare. Det lär väl inte stoppa med det

På mitt jobb är sparkraven hårda. Minsta lilla inköp måste gå via högre instans. Ingen uppsagd (förutom konsulter då) ännu, men det blir omstruktureringar, helt klart.

Man får se tiden an. Hav tröst alla.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 18:40
Kaa Kaa är inte uppkopplad

Ja vilka skumma tider det är nu...
Men tandläkare skulle man nog vara, jag var där igår o ska snart dit igen så dom har nog inga problem i lågkonjunkturen
På mitt jobb har fler gått eller kommer att gå en del med avgångs pension eller avgångsvederlag men dom ska anställa ca 50 personer till. Vet inte riktigt hur dom tänker....

(Hoppas att idag har varit bättre för dig Camilla)
/Cecilia
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 19:20
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Det är jättetråkigt för alla som drabbas, det påminner om tidigt 90-tal, ingen mår bra av det. Tyvärr skrivs det ju nästan aldrig om de som får jobb i dessa tider. Här är en, - som igår började arbeta efter 8 månaders arbetslöshet.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 19:51
Kaa Kaa är inte uppkopplad

Grattis till jobbet Helén!!!
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 20:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Säger också Grattis Hellen!!
Själv skulle jag JUBLA om nån erbjöd mig avtalspension nu!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 20:41
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Grattis till jobb Helén. Jättekul att höra det i dessa dystra tider när allt fler blir varslade. Bara en massa eländes elände. Man undrar när det kommer att vända mot det bättre igen. Själv till hör jag de arbetslösas skara och har pga det inte råd att åka ner till Kreta detta året. Så nu hoppas jag på en större vinst.. eller nytt jobb. Båda delarna är ungefär lika chanslösa för tillfället. Så det är bara att ta skeden i vacker hand och gilla läget. Tur då att Kalimera finns så att man kan läsa om hur andra haft det på sina resor ner till Kreta.. och Grekland över huvud taget.

//Monica
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 22:08
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Tack!

Lycka till Monica, allt löser sig till slut som det så vackert heter, svårt att känna i din situation kanske.
Glömde skriva att jag var tvungen att avboka min tandläkartid där jag skulle varit idag. Det finns säkert tider en annan dag som passar mig
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 22:12
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det är jättetråkigt för alla som drabbas, det påminner om tidigt 90-tal, ingen mår bra av det. Tyvärr skrivs det ju nästan aldrig om de som får jobb i dessa tider. Här är en, - som igår började arbeta efter 8 månaders arbetslöshet.
// Helén
Visst är det tråkigt för tillfället då man drabbas av arbetslösheten, jag drabbades själv 1992. Så här i backspegeln så tycker jag ändå att det var det bästa som kunde hända. Jag gick lite utbildning och bytte lite inriktning på min bana, det tror jag knappast att jag skulle ha kommit mej för annars då jag var relativt ny i landet.
Jag har nu sedan 1995 haft ett jobb som jag trivs bra med och mycket tyder väl på att jag blir kvar här många år ännu.
Samtidigt vill jag också passa på att gratulera dej till din nya framtid.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 11:27
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

(Hoppas att idag har varit bättre för dig Camilla)
/Cecilia[/QUOTE]

Jora nu känns det bättre det är bara att "gilla läget" som man brukar säga!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 14:13
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Lycka till Monica, allt löser sig till slut som det så vackert heter, svårt att känna i din situation kanske.
// Helén
Tack Helén..
Precis så säger jag med. Det löser sig alltid på ett eller annat sätt..
Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 15:24
Admirala Admirala är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jeg føler med dem som mister jobben i disse harde tider, og vet det er en fattig trøst at det nok vil snu en dag.
Mht til tannlegebesøk, så er det noe av det verste jeg vet. Tannlegene tar seg imidlertid mye mindre betalt i Hellas enn i Norge (og sikkert Sverige), så kan man utsette besøket til hellasferien kan det være tusenlapper å spare. Men det er jo ikke så kjekt å gå til tannlegen i ferien
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:46.