Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-12, 11:29
dhallen dhallen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Småfrågor angående Kefalonia

Hej!

Tänkte åka iväg med sambon och en 2-åring till Kefalonia i juni.

Är nu lite nyfiken på följande:

1. Vilket ställe (stad) ska man bo i för att ha nära till allt men ändå lugnt. Vi vill smidigt och snabbt kunna ta oss till rikt restaurangliv och liknande. Men ändå vill vi ha det rätt lugnt där vi bor.

2. Känner ni till något bra hotell på det stället som har ett bra poolområde med barnpool exempelvis?

3. Funkar det på Kefa som på några andra öar, att man måste mellanlanda och tanka på fastlandet under hemresan?

4. Är det något annat charterbolag än Apollo som flyger denna säsong? Jag förstod att Fritidsresor skulle lägga ner Kefa för i år.
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 14:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Småfrågor angående Kefalonia

Citat:
Vilket ställe (stad) ska man bo i för att ha nära till allt men ändå lugnt. Vi vill smidigt och snabbt kunna ta oss till rikt restaurangliv och liknande. Men ändå vill vi ha det rätt lugnt där vi bor.
Jag tror att Lassi skulle passa bra, där är lugnt, det finns fina stränder och ni har nära till öns pulserande huvudstad Argostoli.

Citat:
Funkar det på Kefa som på några andra öar, att man måste mellanlanda och tanka på fastlandet under hemresan?
Det har jag aldrig hört talas om. Mig veterligen är det bara från Skiathos man måste mellanlanda.

Citat:
Är det något annat charterbolag än Apollo som flyger denna säsong?
Airtours foch Apollo flyger till Kefalonia.
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 15:44
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej! En kompletering till Jannes svar är att i början och slutet av säsongen händer det att bolagen slår samman ruter som t.ex. att mellanlanda på Lefkas Kalamata eller Mykonos har hänt mig när jag reser till Kefalonia trots att det är direktflyg.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 18:18
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Jag tycker likadant som Janne från Kalimera och föreslår att ni väljer hotel Lassi i Lassi-orten från Airtours eftersom de är billigare än Apollo och dessutom flyger på lördagar
Hälsningar
Enigma
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 08:45
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Hejsan! Jag vill bara tillägga att vi mellanlandade för att tanka när vi åkte från Samos, vi frågade varför och fick svaret att planet var för tungt för den snäva svängen mot bergen när vi lyfter och därför inte kunde ha full tank.

theresa
Svara med citat
Gammal 2009-01-14, 14:47
dhallen dhallen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Tack för alla svar!
Jag har tittat lite på ett hotell som heter Thalassa (Lassi), är det någon som har erfarenheter kring det hotellet? Tycker det ser rätt bra ut, ingen barnpool tyvärr, men jag gissar att det ska funka ändå....
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 08:50
CH CH är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Vi bodde på Silo som är systerhotell till Thalassa, de ligger precis bredvid varandra och man får bada i båda poolerna även om de tillhör varsitt hotell. Hotellen ligger kanonfint, lugnt och naturnära, men ändå nära till restauranger och stränder. Kan verkligen rekommenderas.

/CH
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.