|
|||
|
|||
olympic airlines
Hej jag undrar om det är någon som är insatt i hur läget är för olympic tror ni det är stora risker med att boka n sig på aten - thira i september redan nu med tanke på vad man läst tidigare om olympic hade även tänkt reur resa till aten med flyg typ paros - aten
MVH Svanen |
|
|||
|
|||
Sv: olympic airlines
Jag skulle inte boka detta bolag, det kommer försvinna i denna form. Några ruter kommer att tas över av Aegean Airlines, Hellenic AIrlines och flera andra. Mitt råd, boka Aegean.
Nico |
|
||||
|
||||
Jag kan ju lägga till att Aegean alltid har lägre pris än Olympic på de destinationer där båda bolagen opererar. Exempelvis Santorini- Athen.
Arne |
|
||||
|
||||
Vi åkte ganska billigt med Olympic Airlines vid hemresan i september men då hade bokningen gjorts i ett steg med SAS. Under 3000 kr Mytilini-Aten-Stockholm-Umeå.
Eva |
|
|||
|
|||
jag kollade på olympics och aegeans hemsidor ang resa mellan aten och santorini i september olympic är då ca 1000 kr billigare för 2 pers
men ska de försvinna verkar det ju klokt att boka aegean svanen |
|
|||
|
|||
Vi har bokat två biljetter med olympic fr Naxos till Aten i slutet av juli. Det finns ju, som jag sett rätt, inget annat flygbolag som flyger denna sträcka. Dvs något alternativ finns inte att flyga med.
Vad händer om Olympic kursar? Går det då att få tillbaka pengarna via banken, då biljetten är köpt med kort. Kicki |
|
|||
|
|||
Hej,
om man bokar t.ex. flygresan på SAS hemsida till t.ex. Santorini, där då Olympic är en del, så tror jag att SAS få fixa om Olympic gå i KK. Men sedan har ju alla biljetter etc en klausul som innebär att dom oftast kan drar sig ur. Jag skall ner till Aten om 2 veckor och kollar vad som sägs där nere.. Skall även ställa frågan i ett flyg forum. Nico |
|
||||
|
||||
Ur minnet återkallar jag att det finnes ett krux när det gäller Visakortets
försäkring. Jag har ju läst att det finns restriktioner när det gäller inköp av bolag som ligger på någon slags "observationslista", och där fanns i höstas Olympic med. Ska snoka vidare i ärendet. Jag fann info på en biljettsajt där man hade möjlighet att mot låg avgift försäkra sig emot bolagskonkurs, men att flygbolaget då i beställningsögonblicket ej fick vara med på listan. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||