![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Har ngn lite tips på vart vi ska åka i sommar? Grekland är ju givet ;-) Vi är två tjejkompisar, 27 år, som vill åka till ett vackert ställe med fina stränder. Det ska inte vara ngt partyställe a´la Kos (eller som Kos var förr iaf), men det får inte heller vara dött, utan vi vill kunna gå ut och dansa några kvällar. Fina tavernor och mysiga barer är ju också trevligt... Vi vill helst inte åka dit det krävs båttransfer. Tusen tack för alla tips som vi hoppas kommer strömma in ;-) Vänliga hälsningar// Anna & Lisen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skiathos er mit svar... Gode strande og natteliv - ikke for heftigt.
Mette |
|
|||
|
|||
![]()
Samos, karpathos, Skiathos...?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag föreslår Samos eller Skiathos
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skiathos, med sina fina underbara stränder och mysiga tavernor
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Chania på Kreta - kjempefin by som har "alt". Bo gjerne i Nea Chora - som er en forstad til selve byen. Da har du gangavstand til Chania by og strand like i nærheten
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänkte först säga Thassos för strändernas och naturens skull, men så såg jag båttransfer-delen i inlägget - håller i stället med om Skiathos, fina stränder, lätt att åka med buss om man inte vill hyra något, bra kvällsliv, både barhäng och lugna tavernor, toppenö helt enkelt!
|
|
||||
|
||||
![]()
När Du säger att transfer-biten är viktig så måste jag framhålla Lefkas.
Trots att det är en ö så kommer man hit med bil! Överfarten sker via en kort bro. Flygplatsen ligger på fastlandet - i Preveza - och därifrån tar det c:a 25 minuter att komma till Lefkas med taxi, bil eller buss. Var man ska bo på Lefkas är lite beroende på tycke och smak, men mina favoriter är framförallt: 1. Agios Nikitas på västkusten - kanske ett lite väl lugnt ställe för Er? 2. Vassiliki på sydkusten - ett riktigt vattensport-mekka med några mycket läckra stränder inom räckhåll. Även relativt nära till hålligångstället Nidri, där Ni kan hitta allt som behövs för en lyckad utekväll eller två. 3. Lefkas stad. Mycket mysig ort med gott om restauranger och barer. Nackdelen är att man behöver transportera sig en bit för att hitta en lämplig strand. På promenadavstånd finns Agios Yiannis Beach som är riktigt hyfsad, men bortsett från detta är det långt till plurret. Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Skiathos.........
DÄR finns allt : Fina stränder , lätt att ta sig , bra restauranger , mysig stad , bra uteliv om man vill ha det , Har själv varit på Lefkas , Kefalonia , Naxos , Korfu , Rerthymnon , Zakynthos , Thassos , Rhodos med både familj och tjejkompisar men jag skulle definitivt åka tillbaka till Skiathos med tjejkompisarna ![]() En gång Skiathos......alltid Skiathos.....den ön kryper under skinnet på nåt vis...eller vad säger ni andra som varit där ... ![]() // Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag rekommenderar Er Rhodos! På Rhodos kan man anpassa semestern så den passa alla, gammal som ung!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Flera andra har redan nämnt Skiathos. Skiathos har allt... bra stränder.... mysiga tavernor.... Så många kan inte ha fel ![]() Själv åker jag till Skithos i juli för tredje gången och fler resor lär det bli. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ett stort tack till alla er som gett förslag! Vi lyssnade till majoriteten och har faktiskt bokat Skiathos (och nu har vi jättehöga förväntningar
![]() Ha det gott! // Anna & Lisen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
GRATTIS !!!!!
Till ett bra val ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Urvalet är ju oändligt!!!! Skiathos är ju ett mycket bra förslag. Utan båttransfer är ni ju lite begränsade men ändå finns det ju hur mycket som helst. ......... NU upptäckte jag att ni har bestämt er så måste jag säga, ta en gäran en tur över till Skopels, den kanske charmigaste ön i Grekland. Vi råkade vara där när Mamma Mia spelades in så en del stränder var ju avstängda tyvärr. Men maken till charmig ö har jag inte varit på, trots att jag varit på rätt många.
|
![]() |
|
|