![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Vi är en familj med två barn, (9 och 5) som bl a ska besöka Milos i sommar. Jag vill veta mer om båtturerna som går runt Milos, de ska ju vara något alldeles extra. Vad kostar turen som jag förstått tar en hel dag? Någon som vet något om barnpriser? ![]() Har ni åkt på detta sätt runt Milos så dela gärna med er till mig med tips o.d. Tackar/Maria ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När ska ni åka? Vi var på Milos i slutet på juni och då var båtturerna inställda minst fem dagar i rad pga vädret. Vad jag förstått brukar Meltemin slå till ungefär då varje år.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Milos den 19/6, blåst eller inte! Vädret går ju inte att styra över i alla fall...Tack för den informativa texten om båtturen, nu vet jag mer/Maria
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Håller tummarna för er. Båtturen är säkert fantastisk. Vi hade otur som missade den. Senast redigerad av Siri A den 2009-01-26 klockan 18:54. Anledning: Kapten kan INTE gå ut 35-40% av alla dagar på sommaren! Annars vore det väldigt konstigt... ;-) |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åkte båtturen runt Milos i mitten av september. Minns inte riktigt vad den kostade, kanske 300 kr, väl värda pengar i alla fall. Åkte direkt dagen efter vi kom till Milos. Det var dimma på sydsidan, tyvärr, men soligt i övrigt.
Båtturen tog hela dagen och var som sagt prisvärd. Dock kan jag rekommendera att ta sig upp till Chora på Kimolos. Lunchen i hamnen var stimmig och inte värd sitt pris. I övrigt får man se "allt" på Milos på båtturen. Lite tråkigt var det att inte få se Kleftikos gröna vatten i solsken, men åk turen, få utflykter är så mycket värda! |
![]() |
|
|