![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är så besviken! Pga av minskad efterfrågan fick jag ett mejl av apollo att resan ställts in till Kefalonia.
Vi som hade letat o letat efter det perfekta resmålet o nu blir det inte av! Vart ska vi nu åka? Tips någon? Måste bestämma oss snabbt... Hur är Halkidiki? Har varit på Skiathos o Skopelos och tyckte väldigt mycket om öarna så ungefär samma "stil" är vi ute efter. Vi reser med vår dotter som är knappt 2 till sommaren samt med mina föräldrar. Så innerligt tacksam för svar! Hälsn. E.L |
|
|||
|
|||
![]()
Halkidiki är fint, vi bodde 2 veckor på Sithonia-halvön som Apollo hade då, Neo Marmaras.
Misstänker att ni måste boka om med Apollo och då är väl Parga ett bra resmål det också. Den delen av Grekland är mycket vacker och runt Parga finns så mycket att se! Det blir mitt förslag..... (Vill ni till en ö ska ni ta ta Naxos!) Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det verkar som om ni trivs med gröna öar. Här är några förslag till: Thassos, Samos, Lefkas, Lesvos. Hoppas ni hittar vad ni söker.
Tråkigt att Apollo också ställer in Kefalonia när Fritidsresor redan gjort det. Är det bara Airtours som reser dit nu? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Apollo flyger bara från stockholm, vi hade bokat från göteborg
![]() Är alla öarna barnvänliga? Hur är Zakhyntos? Någon som varit där? |
|
||||
|
||||
![]()
Goda vänner har varit mycket nöjda med Zakynthos!
|
|
||||
|
||||
![]()
Barnvänligheten beror nog på vilken ort man väljer på respektive ö. Vill man ha fin sandstrand är byarna Skala Potamias och Skala Panagia på Thassos bra. De ligger vid Golden Beach en av Greklands finaste stränder. I Skala Rachoni finns också en fin sandstrand som inte har så stora vågor.
Lefkas har sämre med sandstränder tex. Du får lusläsa på Apollos hemsida. Lycka till! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle valt en annan ö än Zakynthos, förslagvis Karpathos, Kreta (Paleochora, Kalives eller Almyrida), Lesbos (Petra) eller Samos om ni vill flyga direkt till en ö, eller Naxos om ni kan tänka er att åka båt. När jag tänker efter lite mer noga tror jag att Parga skulle var det bästa valet, om det nu går att flyga från Göteborg dit.
|
|
|||
|
|||
![]()
Då säger jag Corfu
![]() För dit ska vi.. Går ifrån gbg och direkt.. Vi ska bo på Likithos. Transfer på ca 1-1½ timme. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Parga är en pärla som jag oxå vill rekommendera, men det bör tilläggas att stränderna kring Parga inte är så barnvänliga då det blir djupt snabbt. Det är dessutom snarare smågrus än sand på stränderna. Jag tycker i och för sig att det är praktiskt för man blir ju inte så där jobbigt sandig och så är det skönt att slippa gå långt i vattnet innan man kan doppa sig, men det kanske inte är lika praktiskt om man reser med barn?!
Hoppas ni hittar något bra tillslut. Kanske kan Thassos och golden beach passa er? Dit åker jag i juni så jag hoppas i alla fall att det är bra =). |
![]() |
|
|