![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
jag jobbar och bor 70% av året i parga, och kan säga att visst finns det saker att hitta på och att se. det lovar jag.
det beror dock på vad du vill göra, och om du är ute efter hetta, och folkmassor. i så fall rekommenderar jag augusti månad. vill du däremot inte ha värsta hettan, utan "bara30-35" grader, och inte lika mycket folk (lovar, det är MYCKET folk i augusti), så är nog juni-juli, eller månadsskiftet augusti-september bättre. jag brukar rekommendera dessa delar av säsongen, plus att jag kan garantera att servicen på restaurangerna är bättre i maj-juni och september, då man har mer tid och energi till besökarna. jag själv känner mig som en robot i augusti, man hinner inte prata med de man tar upp ordern av, eller serverar. det finns massa att hitta på. båtturer till korfu, hyra bil och åka till preveza-lefkas, hamnstaden igoumenitsa, och endast 10 mil bort från parga ligger storstaden ioannina, som garanterar kul shopping. jag åker dit jämt och shoppar! ![]() sivota ligger inte långt ifrån parga, en annan turistort, dock mest engelsmän. ammoudia, ny turistort mellan parga-preveza. och även om parga verkar litet så finns det totalt runt 120 barer och restauranger, plus 5-6 fina stränder. jag lovar, 3 veckor är mysigt! hoppas mina tips hjälpte dig på traven! mvh diana |
![]() |
|
|