![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har just nu sån otrolig Greklands-abstinens så att jag håller på att gå under. I sommar blir det ingen resa, eftersom jag kommer att vara höggravid då (om allt går som det ska). Men kanske att man skulle kunna ta en liten tur i mitten av september? Man tycker ju att det borde gå att resa med en 2 månaders bebis.
Iallafall, när jag nu sitter och drömmer och längtar och kollar öar, så undrar jag hur era topplistor över öar ni skulle vilja besöka, ser ut? |
|
|||
|
|||
![]()
Just det, så här sin egen lista ut, just idag:
1. Serifos 2. Karpathos 3. Naxos 4. Elafonnissi 5. Skyros 6. Fourni 7. Småkykladerna 8. Ikaria 9. Antiparos 10. Andros |
|
||||
|
||||
![]()
Fourni
Naxos - längtar tillbaka som en galning! Hydra Just nu finns det inga andra öar med på listan... Det ligger för långt fram i tiden... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En ö som jag vill till är Delos detta "heliga nav" i Kykladerna. Har enbart åkt förbi med färja. Men i år ska det kunna bli av. Då ska vi bla. till Tinos. Därifrån går det dagsturer till Delos, med guide. Inkluderar stopp på Mykonos också, hinner att käka och kika lite. Det "drömmer"jag om.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Amorgos - der har jeg enda ikke vært - men har tenkt å gjøre noe med det i 2009
![]() Flere øyer: Naxos Lesvos Folegandros Sifnos Serifos Leros Patmos Kalymnos |
|
|||
|
|||
![]()
Jo nog finns det öar man inte varit på som lockar! Några tidigare önskeöar har försvunnit av olika skäl innan jag hunnit dit, men öar jag vill till och säkert kommer till också någon gång är :
Syros inkl Delos(i sommar ![]() Skyros Nisyros Leros Samothrake Kithera Inte många av dessa finns på listan över de mest populära öarna ![]() Synd att de ligger så olika till så man inte kan beta av flera åt gången.. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Vill helst besöka ALLA grekiska öar, det växlar väldigt mellan vilka jag gillar eller är nyfiken på för tillfället! Men jag har några absoluta favoriter:
Öar som jag inte besökt 1. Ikaria 2. Schinoussa 3. Sikinos 4. Leros 5. Folegandros Av alla andra öar jag varit på är det endast en som jag ALLTID längtar tillbaka till: AMORGOS! Hälsning från Anne som just nu planerar årets båtluff (hoppas den blir av)! |
|
||||
|
||||
![]()
hej alla underbara kalimeror, jag drabbas av abstinens den senaste månaden och drömmer till en annan ställe mitt emot Skiathos
Pilio.. Kentaurernas berg ! |
![]() |
|
|