Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-05, 15:39
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Claridge Hotel

Bokade innan jul detta hotell för en övernattning inför vår utresa i september i år. Verkade hyfsat, enligt recensioner på bokningssajter. När jag nu idag skulle kolla om det kommit in några nya recensioner verkar det som man har plockat bort samtliga, alltså även de tidigare!?
Att det är ett budgetboende har jag förstått, men också att det verkade vara i klass med Alma (i samma kvarter). Någon här som har bott där?
/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 15:53

Standard Sv: Claridge Hotel

Citat:
Ursprungligen postat av Charleston Visa inlägg
(i samma kvarter)
...som alltså är runt Omonia Square (och priset 49 euro för ett dubbelrum)
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 16:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Just det hotellet har vi inte bott på men väl 2 andra nära Omonia/Victoria. Just nära Omoniaplatsen är omgivningarna lite "sunkiga" med försäljning av både det ena och det andra på gatorna, men vi har gått in till Plaka ändå utan att på något sätt känna oss illa till mods, fast vi känner ju väl till Aten nu. Det har aldrig känts otrevligt, inte alls....Filoxenia nära Victoria bodde vi en februarivecka på, men nära Omonia bara en natt...För en övernattning bara som vi hade med buss från Rafina som stannade bara en hållplats från Omonia så är det helt OK... (Victoria är metrohållplatsen närmast efter Omonia. Filoxenia låg nästan mitt emellan)

Om ni bara ska starta resan med denna övernattning och inte kommer mitt i natten så behöver ni inte vara oroliga om det inte hänt massor sen 2007...

Lisa
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 16:48

Jag var nog lite otydlig tidigare. Förra året bodde vi på Alma hotell, som ligger strax intill Claridge (samma gata), så vi har åtminstone lite erfarenhet av omgivningarna. Och inte tyckte vi att de var direkt störande. Anledningen till att vi bokat Claridge i år var helt och hållet priset (c:a 10 euro billigare än Alma vid bokningstillfället). Fick uppfattningen att det annars var ungefär samma standard på båda (dvs bl.a. att den inkluderade frukosten är rätt så spartansk). Min undran uppstod när det plötsligt verkar som att en massa recensioner på nätet har "plockats bort", av någon anledning. Vi har inte betalat nånting och har kostnadsfri avbokning (i år via Venere).
Vi ska bara avsluta vår Greklandsvistelse där sista natten, är det tänkt (om nu inte sasfligheterna blir radikalt ändrade avgångstidsmässigt), så kraven är inte sådär jättehöga.
/Thomas
Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 17:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Om de recensioner som fanns tidigare var hyfsat positiva så är det nog ganska "riskfritt" att bo där!

Lissi -som har goda erfarenheter av Venerebokningar!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:44.