![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det er slik grekerne spiser når de går ut. Maten er felles, alt deles på. Dette med forrett og hovedrett er ikke så viktig, ofte bestilles det for eksempel fire - fem - seks forretter, et lass med poteter og en - to -tre hovedretter til fire personer. Maten spises etter hvert som den kommer på bordet, enten den er en "forrett" eller en "hovedrett". Og det koster ikke mer, man betaler for det man bestiller uansett.
Det er virkelig en hyggelig måte å spise på, og det er en flott måte få mange ulike smaker i løpet av et måltid. |
|
||||
|
||||
![]()
Ha ha, så gjorde Skrikis och jag ofta när vi var nere på Karpathos sist. Kyparna på våra favoritrestauranger brukade fråga: "Ska ni äta som greker idag, så jag ska bära fram ett extra bord?"
![]() Som sagt, ett utmärkt tillfälle att få prova på massor av olika rätter. Rekommenderas verkligen! ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Admirala! Ja, det låter trevligt och så roligt att kunna få smaka på så många fler rätter än det du har på ditt eget fat. Det blir på något sätt en helt annan gemenskap kring maten. Har tittat med beundran från sidan och tänkt att så vill jag också äta på nästa resa.
Trevlig fortsättning på dagen! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Mvh P |
|
|||
|
|||
![]()
Absolut bästa sättet att beställa mat på..Vad har Ni?..vi tar lite sånt..och lite sånt...helt underbart
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, jag längtar jag med
![]() ![]() mathälsningar-P |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det er sånn vi bruker å gjøre det også! I fjor fant vi en utmerket mezerestaurant på Karpathos, og vi bestiller mange småretter og absolutt ingen hovedrett. Man blir mer enn nok mett av å dele på mange små. Nam, som jeg gleder meg til å komme tilbake til favorittrestauranten min!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Meze-rätterna hör även till våra favoriter
![]() Mvh P |
![]() |
|
|