|
|||
|
|||
KARPATHOS FRÅGOR
Hejsan!
Jag har en fråga till er som känner till denna Ö - grupp väl. Jag undrar hur lång tid det tar att åka båt från Kos till Karpathos??? Och om man kan "kan" åka den sträckan direkt? Dessutom undrar jag om någon kan rekomendera bra boende under juni månad? Tacksam för svar! |
|
||||
|
||||
Sv: KARPATHOS FRÅGOR
Hej Despina!!
Jag tror inte att du kan åka direkt från Kos till Karpathos utan du får byta på Rhodos. Kan ha fel men har för mig att jag själv kollade en gång för en tid sen. Mellan Kos o Rhodos finns det Blue Star Ferries och katamaran Dodekanisos Pride tror jag den heter. Gå in på www.bluestarferries.com eller sök på google. Kan rekommendera båda båtarna. Den första är ju en större färja och du har allt du behöver ombord. Turen tar ca 3 tim, inte ens det. Ganska billigt också, tror jag gav 180 kr förra året. Den andra kostade ca 400 kr men den var något snabbare. Dessvärre vet jag inte om du måste ta någon annan båt till Karpathos från Rhodos men jag önskar dig lycka till och hoppas du hittar nåt bra alternativ. Hör gärna av dig om du får problem. Men det finns så många andra duktiga medlemmar här på Kalimera så du får säkert massa svar snart ändå. Hälsningar Sanna |
|
|||
|
|||
....än så länge verkar färjetrafiken till Karpathos vara lite hit och dit. Enligt bekanta på ön så trafikerar numera CA-lines ön där fordom Lane Lines skepp plöjde vågorna.Enligt samma bekanta så är deras båtar om möjligt ännu äldre än Lane Lines. Det verkar dock som om förhandlingar pågår med Lane, så ännu är inte sista ordet sagt....
|
|
||||
|
||||
Du menar förmodligen GA-Ferries, rederiet som uppfann benämningen "försenad", bara för att tydliggöra för de som söker tidtabeller, än så länge finns inte tidtabeller för sommaren.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
....ja, så ligger det nog till, har en viss förmåga att se ett C istället för G på fartygen....
|
|
|