Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-20, 18:48
Conny Conny är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Galini beach

Hej !

Finns det någon som känner till något om Hotell Galinin Beach, Agia Marina. Är det OK ? Hur är maten osv.... Mvh // Conny
Svara med citat
Gammal 2009-02-20, 18:58
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Galini beach

Helt okay mat, hoppas att Rita (finska) jobbar kvar.
Hon kom till Kreta för att plocka apelsiner 1986
och blev kvar som "mistress" till bossen.
Någonstans har jag för mig att de är gifta idag.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 12:50

Hej Ulf !
Tack för snabbt svar. Vad vet du om själva hotellet som är viktigare än maten. Frågade bara om maten eftersom det ingick halvpension. Är badstranden bra där, är det långt till stranden och hur långt ligger det från Platanias där vi varit ? Det vi också tittat på är Blue Dome med Apollo men det skiljer säker c:a 4000 kr i pris och då är det utan halvpension. Vet du något om Norwegian air ? Det är de som har denna resa som jag jämför med apollos.... // Conny
Svara med citat
Gammal 2009-02-21, 14:17
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej Conny

Det är mycket bra bad där och långgrunt, men
se upp för underströmmar.
1986 fick jag låna båten av Galini för att hämta Gabriella
på luftmadrass halvvägs till Theoudoro Island, det gick
blixtsnabbt (10 min).
Den restaurang ni får äta på ligger i bottenvåningen (nedsänkt) bakom min "bil" (skrothög). Sedan finns det en restaurang med pool och bar på baksidan. Rummen är lite mörka på sidan mot Kato Stalos Hotel. I övrigt ett bra ställe.
Bossen har även en del i Galini fiskrestaurang (svindyr) nere vid hamnen i Xania.
Jag har bara erfarenhet av en flygning med Norwegian och det var trångt som det brukar på charter i övrigt okej.
Om du går till länken kan du se kort från Kato Stalos februari 2007
innan den stora vårstädningen.

http://picasaweb.google.se/ulfwiman

Uffe
Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 15:13
AnnaHelena AnnaHelena är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Bodde på hotellet för två år sedan, hade tänkt boka det i år igen, men ändrade oss i sista minuten.
Vi trivdes väldigt bra på hotellet, vi bodde ej på havssidan utan på andra sidan vägen i en stor och fräsch enrummare. Frukosten var okej, middagen var inget vidare tyckte vi. Vi åt där ett par kvällar, tredje kvällen insåg vi att maten var ungefär densamma varje kväll, så vi gick ut och åt istället.
Detta gjorde oss inget - halva nöjet med att vara på Kreta är ju att prova olika restauranter. Halvpensionen ingick i priset (som var väldigt billigt då. Vi betalade då 3600 för en vecka med halvpension. I år en hel del dyrare har jag förstått.)
Stranden nedanför hotellet var fin, hotellet hade också en liten pool.
Hoppas ni kommer att trivas.
Svara med citat
Gammal 2009-02-22, 16:50

Hej !

Tack för snabba svar. En ny fråga till er tycker ni Canea Mare är ett bättre alternativ el är de likvärdiga ? // Conny
Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 19:28
AnnaHelena AnnaHelena är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Hej igen!
Har faktiskt bott på Canea Mare också, för tre år sen. Det var också ett mycket trevligt hotell. När vi skulle checka in fick vi dock reda på att det blivit dubbelbokat, så istället för en 2-rumslägenhet fick vi bo i ett dubbelrum ett par nätter. Som kompensation fick vi frukost hela veckan, lunch i två dagar och safetyboxen gratis!! De var verkligen måna om att vi inte skulle bli missnöjda med vistelsen.
Hotellet är jämförbart med Galini vad gäller själva hotellet. Däremot tycker jag att Canea Mare ligger bättre till vad gäller affärer och restauranter. Det är snabbt gjort att promenera in till Platanias på kvällen.
Ett tips är också att gå upp i gamla Agia Marina by, där finns mysiga ställen att äta på.
Vilket hotell du än väljer tror jag inte att du blir besviken.
Lycka till!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.