![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som kan tipsa om ett hotell att bo på i Glyfada. Tanken är att ta flygbussen från Pireus och hoppa av i Glyfada och stanna där en natt före hemresan. Det tycks nog finnas många hotell där, men tar gärna emot tips om ett trevligt hotell med bra läge.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är inte alls säkert att du KAN hoppa av flygbussen i Glyfada! Men det finns vanliga bussar från Pireus dit och även spårvagn. Fast var de går ifrån vet jag inte. Taxi från Pireus kostar nog ca 20 - 25 €. Mitt "loppeställe" som jag brukade bo på i Glyfada är tyvärr rivet numera så det enda jag kan nämna nu är Emmantina som ligger mitt i centrum. Men kolla de stora hotellsiterna. De har mängder med hotell där. Om du inte åker absolut högsäsong behöver du inte boka i förväg. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Har bott på Congo Palace vid två tillfällen. Fint hotell med bra läge
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren. Tänkte att flygbussen framför allt skulle vara behändig sen när man följande dag skall vidare till flyplatsen. Hotellsajterna har jag nog kollat, men det är svårt att välja. Skall kolla Congo Palace igen och tar gärna emot flera tips!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Att ta flygbussen FRÅN Glyfada är dock inga problem. |
|
||||
|
||||
![]()
För drygt ett år sedan var det inga problem att ta flygbuss från flygplatsen till Glyfada, hotell London var då ganska billigt, låg nära vattnet och hållplatsen, och på gångavstånd till centrum.
|
|
||||
|
||||
![]()
Bodde på hotel London i september en natt. Hotellet ligger vid en hårt trafikerad genomfartsled. Stranden några hundra meter nedanför är inte bra. Hotellet är billigt, vi fick t o m middag, för totalt 600 kr, 2 personer, men det var totalt ocharmigt!
Bodde i Glyfada pga "glapp" mellan färja från Serifos och bokat hotel i Aten. Tycker inte Glyfada var värt besöket. Vi åkte stadsbuss några gator upp från förjeläget. Det tog minst en timme och utan hjälp av lokalbefolkningen hade vi inte hittat dit. In till Aten tog vi spårvagn påföljande morron och det gick förhållandevis smidigt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Anki |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar alla för kommentarer. Har nu bokat Hotel Parthenis som ligger i Voula alldeles intill Glyfada. Och Peter, ditt tips om att man nödvändigtvis inte kan hoppa av bussen i Glyfada var inte alls så dumt! Från hotellet meddelade de att man faktiskt INTE kan stiga av när man kommer från Pireus, bara stiga på när man skall till flygfältet. De hänvisade till andra bussar från Pireus, så får se hur det blir.
![]() |
![]() |
|
|