Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-13, 14:30
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Hotell i Glyfada

Är det någon som kan tipsa om ett hotell att bo på i Glyfada. Tanken är att ta flygbussen från Pireus och hoppa av i Glyfada och stanna där en natt före hemresan. Det tycks nog finnas många hotell där, men tar gärna emot tips om ett trevligt hotell med bra läge.
Svara med citat
Gammal 2009-02-13, 18:12
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hotell i Glyfada

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Tanken är att ta flygbussen från Pireus och hoppa av i Glyfada och stanna där en natt före hemresan.
God idé! Glyfada är kul. Men spara lite pengar till det för det är dyrt att gå ut där.

Det är inte alls säkert att du KAN hoppa av flygbussen i Glyfada! Men det finns vanliga bussar från Pireus dit och även spårvagn. Fast var de går ifrån vet jag inte. Taxi från Pireus kostar nog ca 20 - 25 €.

Mitt "loppeställe" som jag brukade bo på i Glyfada är tyvärr rivet numera så det enda jag kan nämna nu är Emmantina som ligger mitt i centrum. Men kolla de stora hotellsiterna. De har mängder med hotell där. Om du inte åker absolut högsäsong behöver du inte boka i förväg.
Svara med citat
Gammal 2009-02-13, 22:54
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Det är inte alls säkert att du KAN hoppa av flygbussen i Glyfada! Men det finns vanliga bussar från Pireus dit och även spårvagn.
Jag tycker att bussen mellan flygplatsen och Pireus alltid brukar stanna för att ta upp och släppa av passagerare längs vägen de gånger vi åkt med denna.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 00:47
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Har bott på Congo Palace vid två tillfällen. Fint hotell med bra läge Har ingen aning om vad det kostar...det var några år sen sist.

Malin
Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 12:15
Alalas avatar

Tack för svaren. Tänkte att flygbussen framför allt skulle vara behändig sen när man följande dag skall vidare till flyplatsen. Hotellsajterna har jag nog kollat, men det är svårt att välja. Skall kolla Congo Palace igen och tar gärna emot flera tips!
Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 15:25
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag tycker att bussen mellan flygplatsen och Pireus alltid brukar stanna för att ta upp och släppa av passagerare längs vägen de gånger vi åkt med denna.

Mvh Janérik
Jag vet inte säkert! Men för två år sedan fick vi inte kliva av bussen från Rafina till Athen där vi ville! Det berodde på att bagaget inte gick att ta ut där bussen stannade. Det kan vara annorlunda i Glyfada. Jag ville bara göra Alala uppmärksam på att det KAN vara problem och att det finns andra alternativ att ta sig dit. Lättast är ju att kolla med föraren när man ska åka. Man kanske måste ha sitt bagage inne i bussen?

Att ta flygbussen FRÅN Glyfada är dock inga problem.
Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 21:58
Antouans avatar
Antouan Antouan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

För drygt ett år sedan var det inga problem att ta flygbuss från flygplatsen till Glyfada, hotell London var då ganska billigt, låg nära vattnet och hållplatsen, och på gångavstånd till centrum.
Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 17:16
Assars avatar
Assar Assar är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Bodde på hotel London i september en natt. Hotellet ligger vid en hårt trafikerad genomfartsled. Stranden några hundra meter nedanför är inte bra. Hotellet är billigt, vi fick t o m middag, för totalt 600 kr, 2 personer, men det var totalt ocharmigt!

Bodde i Glyfada pga "glapp" mellan färja från Serifos och bokat hotel i Aten.
Tycker inte Glyfada var värt besöket. Vi åkte stadsbuss några gator upp från förjeläget. Det tog minst en timme och utan hjälp av lokalbefolkningen hade vi inte hittat dit.

In till Aten tog vi spårvagn påföljande morron och det gick förhållandevis smidigt.
Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 09:21
Pandizzs avatar
Pandizz Pandizz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Är det någon som kan tipsa om ett hotell att bo på i Glyfada. Tanken är att ta flygbussen från Pireus och hoppa av i Glyfada och stanna där en natt före hemresan. Det tycks nog finnas många hotell där, men tar gärna emot tips om ett trevligt hotell med bra läge.
Blue Sky är ett familjeägt litet hotell med bra standard i Glyfada, dessutom bra priser.
/Anki
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 11:07
Alalas avatar

Tackar alla för kommentarer. Har nu bokat Hotel Parthenis som ligger i Voula alldeles intill Glyfada. Och Peter, ditt tips om att man nödvändigtvis inte kan hoppa av bussen i Glyfada var inte alls så dumt! Från hotellet meddelade de att man faktiskt INTE kan stiga av när man kommer från Pireus, bara stiga på när man skall till flygfältet. De hänvisade till andra bussar från Pireus, så får se hur det blir.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.