Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-05, 14:28
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resan till Skopelos bokad!

Citat:
Ursprungligen postat av Maria26 Visa inlägg
Jag bodde faktiskt på Vardiola, vi var mycket nöjda med tanke på att det är **+. Det var prisvärt och från balkongen har man en underbar utsikt över viken! Från vår lägenhet kunde man också ta sig ut till den lilla trädgården där vi hade en extra uteplats, mysigt!
Det låter som om det är den lägenhet vi bodde i sommaren 2004. Vi tyckte också det var toppen med den extra uteplatsen. Där åt vi frukost på morgnarna eftersom det var gassande sol på den andra balkongen då. Vi trivdes också på Vardiola trots att det var en bra bit upp i byn. Det var väldigt lätt att irra bort sig i gränderna när man gick hem på kvällarna, men det gjorde ingenting eftersom stan är så vacker!

Carina
Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 14:34
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

[quote=CarinaN;160250]Det låter som om det är den lägenhet vi bodde i sommaren 2004. Vi tyckte också det var toppen med den extra uteplatsen. Där åt vi frukost på morgnarna eftersom det var gassande sol på den andra balkongen då.

Ja visst var det bra med en extra uteplats? Vi brukade sitta där på kvällen och dricka vin och spela kort om våra grannar i lägenheten brevid satt ute på sin balkong... På så vis kunde vi vara i fred om vi kände för det
Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 15:03
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Måste få slänga in ett litet tips... Om ni inte vill ligga på stranden varje dag så kan jag rekommendera en vandring i Old Klima. Byn förstördes i en jordbävning på 50/60-talet tror jag det var, och nu återstår ruiner av gamla öde hus med slingrande växter som tagit överhand. Det var faktiskt ganska häftigt att se. Det var helt öde och tyst och vi var själva där. Vi tog lokalbussen till Old Klima på morgonen och vandrade därifrån ner till hamnen i Loutraki, där vi åt en sen frukost och kikade på resterna av ett gammalt romerskt bad innan vi tog bussen till närmsta strand på västkusten. Vandringen hann vi med på förmiddagen, så vi hade ändå hela eftermiddagen på oss att bada Min kompis köpte en bok i Skopelos stad om olika vandringsleder, kan rekommenderas för den som är intresserad av sånt. Där fanns i alla fall vandringen i Klima beskriven.
Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 15:49
Söderbönans avatar
Söderbönan Söderbönan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Hej Maria och Carina!
Nu längtar jag ÄNNU mer!

Det ska bli så vansinnigt trevligt att åka dit!

Tror aldrig att jag har sett fram emot en
resa så mycket som denna! Och jag tror
verkligen inte att mina förväntningar
är för höga! Alla här på forumet verkar
ju helt lyriska. Det lär också jag bli!

Har jag några frågor, så återkommer jag gärna!

Tack!

/ Anette
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.