Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-25, 11:11
gumo gumo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 4
Standard Thassos i september

Planerar nu vår 13:e Greklandsresa och fuderar på Thassos. Vi brukar åka i september. I år tänker vi åka den 15/9. Kan det vara lite för sent med tanke på vädret. Jag har tittat på Potos och Makedonia Apartments. Är det någon som har bott där? Finns det aktivitet/liv i byn och är tavernorna öppna så pass sent på säsongen eller har man börjat stänga. Tacksam för information och tips.

gumo
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-15, 07:58
Mindi Mindi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 61
Standard Sv: Thassos i september

Citat:
Ursprungligen postat av gumo Visa inlägg
Planerar nu vår 13:e Greklandsresa och fuderar på Thassos. Vi brukar åka i september. I år tänker vi åka den 15/9. Kan det vara lite för sent med tanke på vädret. Jag har tittat på Potos och Makedonia Apartments. Är det någon som har bott där? Finns det aktivitet/liv i byn och är tavernorna öppna så pass sent på säsongen eller har man börjat stänga. Tacksam för information och tips.

gumo
Vi åkte till Thassos i slutet utav september i fjol. Det var sista veckan Apollo åkte dit! Du kan se mina foton under "Hemma från Thassos igen". Vi hade fint väder men det var kallt på kvällar och nätter. De som hade varit där veckan innan hade däremot haft otur med vädret. Jag tror nog dock att vädret ska vara fint i september men att det KAN börja på att bli lite ostadigare.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-28, 20:02
gumo gumo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Thassos i september

Hej Mindi!
Har läst ditt inlägg "Hemma från Thassos igen". Vi har bokat Skiathos, istället för Thassos i september. Vi sparar Thassos till ett annat år och skall nog åka lite tidigare på säsongen då. Vi gillar inte blåsiga båtresor.
Gumo.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-29, 10:37
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Thassos i september

Hej!
Jag tror nog att det inte finns just nån skillnad beträffande vädret mellan Thassos och Skiathos i september. Båda öar är gröna och frodiga, men Skiathos kanske lite livligare på den tiden!
Jag var på Peloponnesos senaste oktober en månad, solen sken hela tiden och det var härligt varmt. Men såsom sagt här, kan man inte säga något säkert om vädret nuförtiden.
Och det är sant, att på hösten KAN båtarna stå på hamnen nån gång på grund av höststormen, men aldrig i maj-juni har jag erfarit storm på Thassos !
Ha en fin resa!
eija
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT