|
||||
|
||||
Vårstädning
Har haft en helt underbar dag med vårstädning av altanen + premiärgrillning. Som vanligt inmundigades en liten virre till grillningen det är tradition, och traditioner tycker man ju om!
Tyvärr verkar väderprognosen för i morgon inte vara den bästa, typiskt när grabbens första fotbollsmatch för den här säsongen skall spelas! Men det gäller att gilla läget i vilket väder som helst! Ha en bra helg! /Kerstin |
|
||||
|
||||
Sv: Vårstädning
Samma här! Dock blev det vitt vin till grillen och på grillen låg kyckling souvlaki (marinerad med olivolja, vitlök, oregano, mynta, salt, peppar och citron) Till det grillad Halloumi och Tzatziki!
|
|
||||
|
||||
Du, det låter inte helt fel!
Hoppas på många härliga vår och sommardagar med grillning och allt som hör därtill! /Kerstin |
|
||||
|
||||
Här blev trappen städad och vårfin
|
|
||||
|
||||
O vad fint det ser ut
Jag har ocksa kopt violer fast till min balkong-lador.... |
|
||||
|
||||
Blålila små blommor som du har i första krukan och sen korg 2. Namn på blomman tack ?
Så fint det är med vårblommor. Älskar hålla på i trädgården och har faktiskt gröna fingrar som tur är . Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
"Förgät mig ej" är de blå, de gula (som påminner lite om förgätmigej) heter "Erysimum" eller gyllenlack och sen känner ni ju igen pärlhyacint och så de blåvita violerna. I bakgrunden av arrangemangen har jag små påskliljor "tetatet" och så vanliga påskliljor.
Första gången jag gör eget arrangemang och känner mig nöjd med resultatet, bli så vårigt med blommor på trapen |
|
||||
|
||||
Aha tack för det. Gissa lite på För get mig ej. Dom är perrena blommor och föröka sig som tusan. Nästan som ogräs om man plantar dom fritt på marken.Har haft dom fria i trädgården och sen fick vi rycka upp lite och rensa undan. Men så söta små blommor och lätta att sköta.
Fint var det som du kan vara stolt över. Ha det så bra ! Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||