Sv: Kefalonia/Lassi
Hej!
Tusen tack för bra svar! Man e ju så nyfiken...jo, jag vet ju att halva nöjet är att upptäcka och utforska på plats, men tiden går ju så fort när man väl kommer i väg. Två veckor svischar förbi i ett nafs! Alltid bra med liiite fakta i bagaget! Min dotter är 8 år och hon är en...hmmm...bestämd ung dam (läs: envis som en åsna ;-) och man vill ju inte gärna behöva hänga en hötapp framför näsan på henne för att få henne att traska hela vägen in till stan. Men jag tycker att det låter helt ok med 15-20 min promenad, skönt med lite motion oxå. Vet du kanske om det finns någon riktigt genuin Grekisk restaurang? (kan ligga lite avsides, det gör inget) ...eller någon bra fisk-restaurang? Är kock själv, och kan väl säga att vi inte enbart åker till Grekland för den fantastiska pommes frits...eehh...f´låt..matens skull! Fast när man hittar guldkornen är det en salig upplevelse! :-) Hittade många sådana guldkorn på Skiathos i fjol...så hoppas, hoppas! Härligt att höra att trafiken är hyfsad...då finns chansen att hyra/köra en bil finns utan att behöva gradera upp livförsäkringen innan vi åker...Kanon! Tack än en gång!
//Linda
|