![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Eva L, vet du dette også:
Noen medisiner består jo av allerede fylte sprøyter. Selv om de er i originalforpakning, man har med resept og medisinen ikke regnes under narkotikalovgivningen, kan de pakkes i håndbagasjen? Man får jo ikke engang ta med en neglefil eller en lipgloss i håndbagasjen... Vi trenger å ha med slik medisin noen ganger, og har tidligere måtte få tillatelse av flyselskapet på forhånd for å ha dem i håndbagasjen. Er det noe nytt her? |
|
|
|||
|
|||
|
Tack för era svar!
De recptfria produkterna är ju inget jag behöver med mig på flyget och det är ingen katastrof om de försvinner i det incheckade bagaget (även om det vore olyckligt) så det är kanske enklast att ha det i resväskan. Jag har ju inga recept att visa upp så jag undrar bara vad som är tillåtet och lämpligast. |
|
|
|||
|
|||
|
Hej!
Jag ha alltid med mig all medicin i handbagaget! Senast jag flög var för två år sedan. Som sagt, det är den narkotikaklassade medicinen som man får ha koll på! Ha en skön semester! Eva
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
[quote=Admirala;164434]
Noen medisiner består jo av allerede fylte sprøyter. Selv om de er i originalforpakning, man har med resept og medisinen ikke regnes under narkotikalovgivningen, kan de pakkes i håndbagasjen? quote] Jag har vid tidigare resor haft med mig migränsprutor (auto-injektor). Jag frågade på apoteket innan resan, och det var helt tillåtet, enligt dem. |
|
|
|||
|
|||
|
Eva L og Titti, takk for svar! Dette gjør det jo mye enklere!
|
![]() |
|
|