Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-15, 21:30
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Norwegian !!

Måste få berätta nåt.... vet inte vad jag skall kalla det men iaf.
Jag bokade 3 st platser på planet och betalade extra för det. Fick bekräftelse på att det var bokat dessa. Sedan gick det 1 vecka eller nåt så kom det ett mail att dom hade flyttat på oss på 3 olika ställen i planet! Höll på gå i taket, ringde upp och dom var lite nonchalanta men lovade byta till nåt likvärdigt och då hamnade vi bakom vårt sällskap helt ok.
Fick ingen ny bekräftelse på det och ringde igen, talade med en jättetrevlig tjej denna gång ingenting var gjort!! Då fixade hon dessa platser till oss och skickade bekräftelse. Puh allt var ordnad för nedresan, TRODDE JAG JA! Då blev det samma procedur för hemresan då var jag riktigt less, det ordnade sig sådär fick sitta med varandra iaf. Grejen var att jag betalade extra för platser som jag aldrig hade bokat egentligen, dom kunde inte göra nåt utan man var tvungen att skriva ett brev till dom och det kändes inte som att man ides lägga energi för dessa pengar så det får gå men jag kommer aldrig mer att boka och betala platser på Norwegians plan.

Vi hade bokat rad 1, och jag förstår om det kommer någon som behöver just de platserna pga småbarn eller handikapp eller nåt men dom liksom bara flyttade på oss utan förklaring.

Nu har fått gnälla lite men vi får nog en trevlig resa ändå

/Joppan
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 07:42
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Standard Sv: Norwegian !!

Vi flög ner med Sterling i höstas..jag, min man och 5 tonåringar..när vi checkade in sa vi till om att vi önskade sitta i närheten av varandra,,inga problem..och kostade ju inget extra(men det va ju Sterling det..)
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 08:40
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Tråkigt när det strular till sig när man betalt extra för att själv få bestämma var man skall sitta.
Vi har aldrig brytt oss om var vi kommer att hamna på planet och alltid suttit tillsammans, de två senaste gångerna har vi hamnat vid nödutgången
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 12:26
emy emy är inte uppkopplad

Hej joppan!
Vad menar du?Nog brukar man väl få sitta bredvid varandra???
/emy
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 13:43
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av emy Visa inlägg
Hej joppan!
Vad menar du?Nog brukar man väl få sitta bredvid varandra???
/emy
d

Oftast hamnar samma sällskap tillsammans men vill man vara garanterade att sitta bredvid varandra måste önskade platser bokas och betalas extra för. De särar inte på barn och vuxna men jag kan tex få sitta med ett barn på en rad och min man med det andra barnet någon annanstans i planet.
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 13:52

Nä du Emy, jag hamnade på en rad, Sofia på 2 rader snett bakom mig och Stickan bakom henne så alla i familjen fick nytt ressällskap på planet, glöm det sa jag till Norwegian, man kan väl inte splittra hela familjen, men efter många om och men så fick jag tag i en hjälpsam och förstående tjej där så hon löste det jättebra. Vi sitter just nu iaf bakom vårt resesällkap så det är ju helt ok, hon fattade inte heller varför dom hade gjort så här. Jag har ALDRIG varit med om att INTE få sitta med varann i familjen.
HM

Vi höres
/Joppan
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 14:03
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Jag kan tänka mig att om man checkar in sent, eller om många andra resenärer förbokat platser, så får övriga ta de platser som blir över. Finns det inga sammanhängande platser kvar så finns det inte. Sen kan man ju hoppas att de gör sitt bästa för att så många som möjligt ska sitta ihop. Det är i alla fall inget jag upplever som Norweigean (och då även Sterling )"luras" med eftersom det står tydligt när man bokar att det går att reservera plats till en viss kostnad och om man ej gör så inte är garanterad att sitta ihop med sitt sällskap. Tråkigt däremot om ni nu hade betalat för platser och ändå inte fick sitta ihop, det verkar ju onekligen konstigt...
Personligen tycker vi inte det är värt att lägga dom pengarna för den korta flygresan men självklart skall ju de som betalat för denna tjänst också få sitta ihop...
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 14:20

Grejen är ju att om man är 2 vuxna så kan det väl funka att hamna på 2 olika rader men vår dotter hade hamnat längst in mot fönstret med 2 okända människor (hon är 15 år) inte hade hon lust med det och jag förstår ju det, hade man åkt till Stockholm som bara tar 1 timme drygt så kanske det hade varit ok men inte till Kreta. I alla fall så kommer jag nog fundera nästa gång om det är idé att betala för något som man inte får iaf. Tycker det var klantigt gjort av dom, för det fanns ju bevisligen platser bredvid varandra när man småskällde på dom så....varför sprider man ut folk så här då som är en familj kan man ju undra

/Joppan
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 14:35

Vad tusan måste kolla det suck....Man ska då ha koll på allt från elräkningar till banklån,räntor mm.Tror inte mina barn vill sitta utspridda i planet....
/emy
Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 15:10

Har du bokat och betalat för platser du också eller!?
Som sagt man brukar ju aldrig behöva fundera på om man får sitta med varandra. Nu tänkte vi att vi kan ju välja plats för det var ju inte dyrt men... ack vad man bedrog sig. Den första tjejen jag pratade med sa nåt om att dom kanske hade bytt flygplanstyp eller nåt lite nonchigt, när hon kollade då så sa hon att de platser jag hade bokat inte gick att boka, nu är dom bokade, men det är ju JAG som har bokat dom sa jag då för jösse namn Puh! Nu hoppas jag att det inte strular nåt mer, än kan man nog inte vara riktigt säker!

/Joppan
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 11:16

Citat:
Ursprungligen postat av Joppan Visa inlägg
Måste få berätta nåt.... vet inte vad jag skall kalla det men iaf.
Jag bokade 3 st platser på planet och betalade extra för det. Fick bekräftelse på att det var bokat dessa. Sedan gick det 1 vecka eller nåt så kom det ett mail att dom hade flyttat på oss på 3 olika ställen i planet! Höll på gå i taket, ringde upp och dom var lite nonchalanta men lovade byta till nåt likvärdigt och då hamnade vi bakom vårt sällskap helt ok.
Fick ingen ny bekräftelse på det och ringde igen, talade med en jättetrevlig tjej denna gång ingenting var gjort!! Då fixade hon dessa platser till oss och skickade bekräftelse. Puh allt var ordnad för nedresan, TRODDE JAG JA! Då blev det samma procedur för hemresan då var jag riktigt less, det ordnade sig sådär fick sitta med varandra iaf. Grejen var att jag betalade extra för platser som jag aldrig hade bokat egentligen, dom kunde inte göra nåt utan man var tvungen att skriva ett brev till dom och det kändes inte som att man ides lägga energi för dessa pengar så det får gå men jag kommer aldrig mer att boka och betala platser på Norwegians plan.

Vi hade bokat rad 1, och jag förstår om det kommer någon som behöver just de platserna pga småbarn eller handikapp eller nåt men dom liksom bara flyttade på oss utan förklaring.

Nu har fått gnälla lite men vi får nog en trevlig resa ändå

/Joppan
Varför jag jag reklam för Norwegian !!!????
Det var väl inte det jag direkt gjorde eller hur!?
Ta bort detta för jösse namn
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 11:38

Vad menar du nu då??Reklam???
/emy
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 13:01
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Varför jag jag reklam för Norwegian !!!????
Det är inget du gjort, det är en köpt reklamplats, ibland blir placeringen mindre lyckad
Såg liknande i något grattisinlägg där det var reklam för medel mot minskat håravfall, hi.hi
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 13:56
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det är inget du gjort, det är en köpt reklamplats, ibland blir placeringen mindre lyckad
Såg liknande i något grattisinlägg där det var reklam för medel mot minskat håravfall, hi.hi
// Helén
Det blev ju riktigt roligt. Undrar om Norwegian tycker det också.

Bra att frågan kommer upp så att inte fler användare tror att den som startat en tråd står för reklamen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 15:53
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Ja, det blir ju närmast makabert med dessa reklaminlägg där icke inloggade går in och läser nya inlägg...........

Arne o Hustru Birgitta

Med nu under 30 dagar till avfärd. Dags att börja samla prylar i rokokosoffan strax.
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 15:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Med nu under 30 dagar till avfärd. Dags att börja samla prylar i rokokosoffan strax.
Det blit väl inte så många i de små ryggsäckarna?
Era packningskonststycken har verkligen inspirerat mig och Claes så nu kan vi åka vi också med endast handbagage på en 3-veckorsresa

Lissi - ca 60 dagar kvar!
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 16:34

Citat:
Ursprungligen postat av emy Visa inlägg
Vad menar du nu då??Reklam???
/emy
Titta noga så ser du reklamplatsen i mitt inlägg! PINSAMT!!
Den syns inte hela tiden utan dom har väl köpt ett visst antal exponeringar/dygn så den är ju inte där hela tiden tack och lov!
Nu blir man väl stämd av Norwegian på kuppen! Hoppas inte dom har några grekomaner där som går in och läser

Senast redigerad av Joppan den 2009-04-17 klockan 16:40.
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 17:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Nu blir man väl stämd av Norwegian på kuppen! Hoppas inte dom har några grekomaner där som går in och läser
Inte behöver du skämmas. Bra för bolagen att läsa och ta till sig både ris och ros.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 18:43
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Grejen är väl att Googles reklamsystem känner att det står om Norwegian på sidan så då kommer det reklam som de hoppas att passar in. Tyvärr klarar inte automatiken ännu av att se att de omnämns negativt.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.