Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-04-17, 23:32
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Det var väl lite jag som fick in Eva på att åka med direktflyg till Kreta från Umeå då även vi lite har funderat på det och då hittills mest till Agii Apostoli.
Mvh Janérik
Nu blev det ju så att vi åker till Aten i juni/juli i stället så denna resa är inte aktuell för oss längre. Eva kanske fortfarande är intresserad av den.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-04-18, 10:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Agii Apostoli

Jag har nog också räknat bort Agii Apostoli. Om det blir resa med dotter och barnbarn framåt höstkanten ser vi vad som finns tillgängligt senare. Dottern önskan får nog styra ganska mycket då. Tack Outi för din beskrivning av AA.
Det finns en sak vi inte vill och det är att vandra på mörka vägar med barnvagn. Vi vill ha strandpromenader, trottoarer eller lugnare gator som på min favoritö Folegandros. Fast just dit åker vi nog inte. Kanske det känns ok senare att flyga till en ö eller till Aten och ta färjan till en lugn ö. Finns många att välja bland. Hon använder idag en syskonvagn Urban Jungle och troligen behöver väl även den stora killen sitta i vagn om han ska orka vara ute lite på kvällarna. Han har precis fyllt två nu och den lille tre månader så den vagnen måste nog med på en resa. Av erfarenhet vet jag att det alltid finns resor i slutet av augusti och början av september och det gör det säkert i år också.

Eva
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-04-18, 11:02
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Finns det resor till Georgioupolis är det ett alternativ. Jag har bara åkt igenom med buss, men det såg ut att vara en trevlig liten stad med en jättefin sandstrand, och jag vet personer med ungefär samma smak som du som gillat staden.
G-polis är ingen liten stad utan en mysig liten by, var du verkligen i G-polis!? Jag brukar beskriva den som en stor liten by egentligen men ingen stad, om jag skall vara petig, supermysigt ställe. Läs gärna mina inlägg om byn så förstår du. BARNVÄNLIGT så det förslår!

Joppan
G-poli stin kardia mou
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-04-18, 12:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Agii Apostoli

Citat:
Ursprungligen postat av Joppan Visa inlägg
G-polis är ingen liten stad utan en mysig liten by, var du verkligen i G-polis!? Jag brukar beskriva den som en stor liten by egentligen men ingen stad, om jag skall vara petig, supermysigt ställe. Läs gärna mina inlägg om byn så förstår du. BARNVÄNLIGT så det förslår!

Joppan
G-poli stin kardia mou
Jag har varit där och ätit på en taverna och visst är det en by. Badade också men havet var kallt. Problemet är väl transporten om man vill åka barnsäkert med taxi eller så välja charter. Kunde tänka mig att boka med Ving som jag har ett presentkort hos och rest mycket med men de åker inte dit. Återstår så Apollo men vi får se. Har inte hittat något prisvärt än så länge.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT