|
|||
|
|||
Hotell Polyxeni i Pythagorion
Är det någon som har bott på hotell Polyxeni i Phytagorion och vill delge sina erfarenheter? Funderar på bra boenden och har förstått att detta hotell ska ligga bra till. Tar annars gärna tacksamt emot andra tips på bra och prisvärt boende. I någon tråd läste jag att en del av hamnpromenaden (öst eller väst?!) ger balkongskugga på eftermiddagen- låter som min smak, jag är typen som föredrar skugga framför gassande sol...
|
|
|||
|
|||
Sv: Hotell Polyxeni i Pythagorion
Jag och min fru bodde där i juni 2006 när vi var ute på vår fyra veckors öluff. Vi kom till Samos och hade planerat att kanske stanna tre nätter men det blev en hel vecka. Detta tack vare det fantastiska värdparet Nico och Christina på Polyxeni. Läget kan inte bli bättre. Vi hade rum med utsikt mot hamnen med balkong, kylskåp och AC. Om jag inte minns helt fel så var det ganska mycket skugga på balkongen mot eftermiddagen. För detta betalade vi 40 € per natt. Kanske inte det billigaste men med det läget och den trevliga servicen så var det värt varenda krona. Till hotellet finns en jättemysig bar där man kan sitta och ta ett glas vin eller en drink och titta på alla som går förbi på strandpromenaden. Hoppas ni får en trevlig resa till Samos.
|
|
|||
|
|||
Kan bara hålla med föregående talare........men man ska ha balkong mot hamnpromenaden. Var där i Augusti och som jag minns så hade vi ingen eftermiddagssol !
Eva-Lena |
|
|||
|
|||
Hurra! Det låter helt perfekt! Vi vill nämligen INTE ha eftermiddagssol- skugga (vi är nog tokiga) och rum mot hamnpromenaden låter i våra öron helt perfekt... Tack för svaren!
|
|
||||
|
||||
Citat:
lycka till! / Rhodos-96 |
|
|||
|
|||
Citat:
Bättre boende går knappast att hitta. Dock får man vara medveten om att man bor direkt på hamnpromenden med restauranger och cafeer som närmaste grannar. Kan bli lite tjo och tjim med ganska hög musik under högsäsong, men mig har det aldrig stört. |
|
|||
|
|||
Åh tack så jättemycket för tipsen! Ska genast söka mer information på DT!
|
|
|