Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-18, 17:24
Myrina Myrina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Hotell Polyxeni i Pythagorion

Är det någon som har bott på hotell Polyxeni i Phytagorion och vill delge sina erfarenheter? Funderar på bra boenden och har förstått att detta hotell ska ligga bra till. Tar annars gärna tacksamt emot andra tips på bra och prisvärt boende. I någon tråd läste jag att en del av hamnpromenaden (öst eller väst?!) ger balkongskugga på eftermiddagen- låter som min smak, jag är typen som föredrar skugga framför gassande sol...
Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 20:33
tompa tompa är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Hotell Polyxeni i Pythagorion

Jag och min fru bodde där i juni 2006 när vi var ute på vår fyra veckors öluff. Vi kom till Samos och hade planerat att kanske stanna tre nätter men det blev en hel vecka. Detta tack vare det fantastiska värdparet Nico och Christina på Polyxeni. Läget kan inte bli bättre. Vi hade rum med utsikt mot hamnen med balkong, kylskåp och AC. Om jag inte minns helt fel så var det ganska mycket skugga på balkongen mot eftermiddagen. För detta betalade vi 40 € per natt. Kanske inte det billigaste men med det läget och den trevliga servicen så var det värt varenda krona. Till hotellet finns en jättemysig bar där man kan sitta och ta ett glas vin eller en drink och titta på alla som går förbi på strandpromenaden. Hoppas ni får en trevlig resa till Samos.
Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 21:58
eldo eldo är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Kan bara hålla med föregående talare........men man ska ha balkong mot hamnpromenaden. Var där i Augusti och som jag minns så hade vi ingen eftermiddagssol !

Eva-Lena
Svara med citat
Gammal 2009-01-22, 22:02

Citat:
Ursprungligen postat av eldo Visa inlägg
Kan bara hålla med föregående talare........men man ska ha balkong mot hamnpromenaden. Var där i Augusti och som jag minns så hade vi ingen eftermiddagssol !

Eva-Lena
Hurra! Det låter helt perfekt! Vi vill nämligen INTE ha eftermiddagssol- skugga (vi är nog tokiga) och rum mot hamnpromenaden låter i våra öron helt perfekt... Tack för svaren!
Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 12:55
Rhodos-96s avatar
Rhodos-96 Rhodos-96 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Myrina Visa inlägg
Är det någon som har bott på hotell Polyxeni i Phytagorion och vill delge sina erfarenheter? Funderar på bra boenden och har förstått att detta hotell ska ligga bra till. Tar annars gärna tacksamt emot andra tips på bra och prisvärt boende. I någon tråd läste jag att en del av hamnpromenaden (öst eller väst?!) ger balkongskugga på eftermiddagen- låter som min smak, jag är typen som föredrar skugga framför gassande sol...
Hej hallå! Stod nämligen om detta hotell i våran lokal tidning(Falu kuriren) idag. Det är 2 svenskar här ifrån(Falun & Borlänge) Dalarna som har köpt detta hotell & är otroligt inspirerade. Gå in på www.dt.se & skriv sök ordet polyxeni, skrolla sen ner en bit & där är artikeln. Såg även att dom satt ut en annons på Blocket.
lycka till! / Rhodos-96
Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 15:55
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Myrina Visa inlägg
Polyxeni ligger på den västra delen av hamnpromenaden, och är följaktligen förskonad från den brännande eftermiddagssolen. Ett jättetrevligt hotel med bästa tänkbara läge. Att, efter en dag på stranden, sitta på balkongen med en kall Mythos och en god bok med hela Phytagorions hamn framför sig, är en frid för själen. Man kan följa varenda båt som går och kommer och efter ett tag känner man sig som "hamnkapten".
Bättre boende går knappast att hitta. Dock får man vara medveten om att man bor direkt på hamnpromenden med restauranger och cafeer som närmaste grannar. Kan bli lite tjo och tjim med ganska hög musik under högsäsong, men mig har det aldrig stört.
Svara med citat
Gammal 2009-04-21, 20:07

Åh tack så jättemycket för tipsen! Ska genast söka mer information på DT!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:06.