Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-12, 15:52
evamariah24 evamariah24 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008
Standard Vad får vi inte missa då vi åker till Kreta? sevärdheter, aktiviteter...

Vår familj, två vuxna och tre barn i åldrarna 18, 10 och 5 år, åker till Agii apostoli i juni. Vi har aldrig varit på Kreta tidigare och tar tacksamt emot tips av er mer erfarna Greklansresenärer.
Svara med citat
Gammal 2009-03-12, 16:23
wognsen1 wognsen1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Vad får vi inte missa då vi åker till Kreta? sevärdheter, aktiviteter...

Jag har aldrig varit så mycket för olika sevärdheter.
Men "vår" höjdare när vi bodde i Agia Marina var när vi hyrde eu-moppar och körde runt i de olika byarna.
Vi var helt själv på vägarna.
Hittade ett stängt café men när vi stannade för att sträcka på benen förstod vi att kvinnan öppnade för oss.
Kvinnan talade bara grekiska men med hjälp av teckenspråk gick det bra ändå. Har aldrig druckit godare frappé än hos henne.
Med apelsinträd som kantade vår väg var det svårt att inte plocka en och smaka.
Egna badvikar hittade vi också.
Det känns lyxigt att bada på en egen strand.
Sen så finns ju såklart badlandet i Limnopolis om man har barn.
Ett tips bara.
Maten var ganska dålig och dyr där så man kan ju ta med matsäck.
Svara med citat
Gammal 2009-03-12, 19:17
HenricGs avatar
HenricG HenricG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Vad får vi inte missa då vi åker till Kreta? sevärdheter, aktiviteter...

Något av de arkeologiska sevärdheterna, förslagsvis Knossos. Det är *gigantiskt* och klart värt besöket. Tror nog femåringen skulle kunna uppskatta det med.
Elafonissi eller Falassarna, båda helt magnifika stränder som blir minnen för livet.
Och så naturligtvis någon liten by uppe i bergen, med gubbar på kafé och getter och allt vad det är.
Svara med citat
Gammal 2009-03-12, 21:49
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av evamariah24 Visa inlägg
Vår familj, två vuxna och tre barn i åldrarna 18, 10 och 5 år, åker till Agii apostoli i juni. Vi har aldrig varit på Kreta tidigare och tar tacksamt emot tips av er mer erfarna Greklansresenärer.
Jag rekommenderar Er Limnopolis vattenland.....Ta med mat och dryck ,,,:-)Går ett litet tåg dit Tips (boka inte genom resebyrån)

Senast redigerad av Athanasia den 2009-03-12 klockan 21:53. Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2009-03-12, 23:39
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Stranden vid Balos och varför inte en fin båttur ut till Gramvoussa eller en kombination av båda.
Några spännade grottbesök tror jag skulle passa ungdomarna samt ett besök vid Kournas sjön och vidare tur till Asi Gonia, Kallikratis, Askifou och kvällsmiddagen i Vrisses och hem mot hotellet igen. Stanna gärna till i byarna och ta en promenad, lämna själva turiststråket!
Bada vid en strand där det finns lite klippor och inte bara sand, köp snorkel och kolla in livet i havet med bl a bläckfisk och annat smått och gott. Agios Apostolis passar passar bra för detta ändamål!! Jag har fixat många middagar från havet där.
I Chania lördagsmarknaden så klart och saluhallen. Gillar ni musik besök Lyrakia i den östra hamnen.(kvällstid)
Gör ett beök i byarna Galatas och Daratsos ovanför och söder om A. A. Här kan ni exempelvis intaga kvällsmåltiden på taverna som även greker besöker.
Sist men inte minst jag tror ni själva kommer att hitta era "ställen" , det är inte så svårt på Kreta. Det kan vara svårt att råda då man inte vet den andres intresse.
Kalo taxidi god tur
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 18:30
Jenny Ståhle Jenny Ståhle är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Elafonissi får ni inte missa! Lite jobbigt att ta sig dit om jag kommer ihåg rätt men väl värt det!

Jenny
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:52.