Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-27, 16:44
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Oktoberresa?

Visst, först är det sommar, men det gäller ju att ligga ett steg före...

Vi funderar på att åka ner igen i slutet på oktober, billiga resor just nu med SAS till Athen. Det rör sig om en vecka enbart, vilket ju (kanske) innebär en ö nära Athen. Tinos och Syros far genom mitt huvud, men kanske Hydra vore något? Hur är det med temperaturerna på dessa "nordliga" öar, jämfört med tex Kreta dit det ju faktiskt går charter hela oktober. Ett par baddagar vore ju inte helt fel?!

Bea, som har 50 dagar kvar till Ikaria och Fourni och ...
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 18:47
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Oktoberresa?

Vet inte hur det är i norra Grekland men Kreta kan vara helt fantastiskt i Oktober! Även om vädret varierar och hösten har börjat smyga sig på så är det värt ett besök. Lugent börjar lägga sig efter turisternas anstormning och det finns tid att få njuta av ön på ett annat sätt. Dock rekomenderar jag de större orterna, rethymno () och Chania då de mindre orterna börjar stänga för sässongen och utbudet av öppna tavernor och affärer kan vara mindre. Om det inte har regnat och blåst alltför mycket brukar vattnet vara helt badbart även en bit in i Oktober.
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 20:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Tinos och Syros far genom mitt huvud, men kanske Hydra vore något? Hur är det med temperaturerna på dessa "nordliga" öar, jämfört med tex Kreta
Bea, ..
Jag badade varje dag på Tinos sista veckan i oktober,varmare vatten då, än det nånsin är i Vikhög i Skåne på sommaren Då var det kallare i vattnet på Kreta i okt 2003!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 21:37
Carina Carina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Syros bör vara ett bra val. En riktig stad och inte en avsomnad turistort. Dessutom inte så långt bort från Athen.

Carina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.