|
||||
|
||||
Grekiskt vitt vin
Hej!
Är det någon här på KALIMERA som har provat "Skouras Cuvée Prestige 2008" artikelnr: 95106? Gott? Uppfriskande? Surt? "Blaskigt"? Är nyfiken på att prova och kanske jag köper mer än EN flaska om någon tycker det är kalasgott! Jenny |
|
|||
|
|||
Sv: Grekiskt vitt vin
Ska köpa det nästa vecka (eller redan på lördag) och kanske komma med ett omdöme då.
Hasse |
|
||||
|
||||
Låter trevligt! Då kanske vi kan ha muntlig vinprovning!
|
|
||||
|
||||
Hej!
Vi får väl se säljstart 2009-05-02 den som väntar på något gott..... Önskar en trevlig Valborg från ett somrigt Helsingborg Rolf |
|
|||
|
|||
Tittar man på detta vin på systembolaget.se så finns det en liten bild på flaskan eftersom det är en nyhet. Så gör de med alla nyheter dagarna innan de lanserar i butikerna.
Med bilden till hjälp konstaterade jag att det har varit här för några år sedan men jag minns inte exakt vad jag tyckte. Ska bli intressant att se vad jag tror det smakade, jämfört med vad det kommer att smaka. Fackpressen har gett det lite beröm, prisvärt. Tror jag gillade det förut. Hasse |
|
||||
|
||||
Jag ska också ta å prova det vinet. Igår fick det räcka med en flaska av denna sort. Helt okej, speciellt när jag fick en låda helt gratis!
MVH Yeasou |
|
|||
|
|||
Det är inget fel på det vinet, Yeasou
|
|
||||
|
||||
Håller med Klick, absolut inget fel på det vinet!!!
Jag var in till "stan" idag men glömde att jag hade ärende på Systembolaget. Så jag får vänta till veckan innan jag får smaka Skouras Cuvée Prestige! Att man ska vara så glömsk...... |
|
|||
|
|||
Och inte höll jag löftet att snabbt skriva en recension. Den kommer nu.
Till en stor mängd mycket god grekisk mat fann vi (ett sälllskap på 10 personer) att Skouras vita var en besvikelse. Själv fann jag lite småfruktiga toner i smaken, inte ens medelfylligt och tyvärr lite "spritsigt", smått levande/pärlande vilket drog ned betyget mycket. Ett vitt vin ska vara "stilla", då känner man smaker bättre. Tyvärr ett stort "jaha". Vi har två flaskor kvar, kanske kan vi bli övertygade ett annat tillfälle ? Hasse |
|
||||
|
||||
Tack Hasse då vet jag vad jag ska hoppa över för vin idag. Spritsiga viner gillar jag inte alls.
Eva |
|
||||
|
||||
Jepp! Spritsigt var ordet! Kan nog vara rätt så trevligt att sippa i trevligt sällskap i sommar, men kanske inte till mat i första hand...
Ivi -som handlade igår och hittade bland nyheterna även Domain Gioulis Cabernet Sauvignon/Agiorgitiko, som dock sparas till bättre grillväder |
|
|||
|
|||
Citat:
Just till grillat (med tillbehör) och till bättre väder är Domaine Gioulis troligtvis ett klipp. Ganska bärigt, hyfsat fylligt, rätt lång eftersmak. Blanda kött, sallader, dressing så tror jag det kommer helt till sin rätt. Hasse |
|
|