Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-22, 21:14
solvarm solvarm är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard oktober norra eller södra?

kan jag få er åsikt om vad ni tycker som har lite kunskap om Kreta. Är det större chans till sol o varmt om man väljer södra sidan av Kreta i oktober eller om jag säger som så är det större risk för dåligt väder på norra sidan jämfört med södra?
Svara med citat
Gammal 2009-04-28, 14:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: oktober norra eller södra?

Citat:
Ursprungligen postat av solvarm Visa inlägg
Är det större chans till sol o varmt om man väljer södra sidan av Kreta i oktober eller om jag säger som så är det större risk för dåligt väder på norra sidan jämfört med södra?
Det är nog svårt att säga, vädret är ju så konstigt numer. Vi åkte runt hela Kreta i fyra veckor i oktober, vädret var mycket bra, förutom några dagar med regn och kyla, båda på södra och norra Kreta. Generellt var det dock varmare på södra Kreta när vi var där.
Svara med citat
Gammal 2009-05-16, 15:44
Patricuz Patricuz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: oktober norra eller södra?

Förra hösten var det absolut varmare på södra Kreta. Har man bil är det ju lätt att ta sig söderut även om man skulle råka befinna sig norröver. Detta varierar säkert från år till år och från dag till dag. Förra hösten var överlag kallare och ostadigare på Kreta, misstänker jag... När vi befann oss i Ag Nikolaos och det var blåsigt och kallt där, tog vi bilen och var på en timme i Makrigialos på sydsidan där det var badväder och varmt i vattnet.

Mvh P
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:42.