|
|||
|
|||
Boka boende eller chansa?
Här kommer vårt första inlägg på Kalimera :
Vi har bokat en resa till Samos den 10-17 juni (vår bröllopsresa t.o.m!). Men vi vet inte var vi ska bo ännu och tycker det är svårt att bestämma boende utifrån resebroschyrer och diverse hemsidor på nätet. Bör vi boka boende innan vi åker eller kan vi hitta något när vi kommer ner? Hur mycket is i magen vågar man ha? Vi är mest intresserade av mindre och mysiga pensionat med fin utsikt (gärna över havet). Och vi tänker inte att vi måste bo på samma ställe hela veckan... Känner någon till ett sånt boende får ni gärna tipsa !!! / Pär och Anna |
|
||||
|
||||
Sv: Boka boende eller chansa?
Frågan är väl egentligen omöjlig att svara på.
De sista åren har jag lutat lite mera åt att boka boende eftersom vi har kommit sent till första ön och har småbarn med oss. Tidigare år har vi inte bokat boende, inte ens fast vi varit ganska säkra på var vi vill bo. Det är ju lite av nöjet att kunna flytta då man känner för det. Vill ni ändå boka så kan ni väl boka på ett ställe ni tycker verkar bra men bara boka en eller två nätter, visar det sej sedan vara till belåtenhet så går det säkert att förlänga på plats. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Har ni varit på Samos förut? Ni vet inte vart Ni vill bo, det finns ju flera alternativ. Inne i Pythagorion, nära flygplatsen, dvs lätt att ta sig dit. Så tidigt tror jag i och för sig att det inte är fullt. Det finns säkert ställen. Samos är ju en underbar ö att åka runt på om man kör bil eller vspa, hyr ett rum i Pythagorion 2 nätter och kör sedan till små trevliga byar, det skulle jag göra. Drakei t.ex.
|
|
|||
|
|||
Tack för era svar! Det lugnade oss eftersom vi varit oroliga för att vi är sent ute!
Som svar på Ewas fråga så har vi aldrig varit på Samos förut och vi vet inte hur det är där... Det lutar åt att vi börjar med att boka första natten (nätterna) så att vi vet var vi ska ta vägen när vi landat! Det som återstår är att hitta ett mysigt boende, och på nätet hittar vi mest charter-hotell som inte verkar så charmiga. Vi är ute efter ngt mer personligt: kanske någon privat rumsuthyrare, pensionat eller bed'n'breakfast. Finns det några sådana på Samos? Vänliga hälsningar/ Anna och Pär |
|
||||
|
||||
Hej.
Samaina är ett lite bra hotell, ligger centralt i Pythagorion. Rum 29 och 30 är med havsutsikt. Det är inget lyx men rent och fint. Inte alls dyrt heller. Häls Kristina Senast redigerad av Kalimera den 2009-05-13 klockan 21:30. Anledning: Otillåten länk (se länkregler under FAQ) |
|
||||
|
||||
Ett av de mest personliga pensionaten som finns i Pythagorion är Pension Sunshine som finns här på Kalimera. Om det nu är i Pythagorion ni har tänkt att bo. Ni behöver inte boka i förväg så tidigt, men det kan vara bra att ha något ordnat första natten, dagen därpå hyr ni en bil och kör runt ön, då kan ni se vilken eller vilka byar ni vill bo, boende finns i princip varenda by.
Senast redigerad av Kalimera den 2009-05-15 klockan 17:22. |
|
|||
|
|||
Hej !
Du har ett personligt meddelande ang. boende på Samos. MVH Stig och Kicki |
|
||||
|
||||
Hej! Du har ett personligt svar från mig också!
M.v.h. Maggan |
|
||||
|
||||
Det här är också mitt första inlägg på Kalimera.
Vi var på Kokkari 2005. Vi tyckte att det var väldigt mysigt där.När jag läste att ni skulle på bröllopsresa så tycker jag att jag har ett perfekt tips,om jag bara hade vetat namnet.Men kanske någon annan känner igen detta och vet vad stället heter. I Kokkari fanns det när vi var där en butik som ägdes av ett äldre par. De sålde vackra handgjorda dukar och glas bla. När vi var där och handlade visade de oss lägenheterna som de hyrde ut, som låg våningarna ovan affären.Det var så fräscht och fint!! Vissa hade balkongen mot havet och det ligger precis vid strandkanten.Där kunde man somna till vågorna emot stranden.Det var som en dröm,för mig. Tyvärr hyr de inte ut till barnfamiljer och vi har två (nu tonårskillar) så för oss var det inte aktuellt att bo där då.De skulle hämta vid flyget och servera fyllda paprikor när gästerna var framme, berättade de. MVH Vilma |
|
|||
|
|||
Tusen tack för alla tips! Vi går in på Kalimera flera gånger per dag numera och är nyfikna på om vi har fått något svar!
Vi kollar upp alla tips och tittar på hemsidor ni rekommenderat (t.ex. efter bilder och dyl) och blir SÅÅ inspirerade! Synd att man inte kan bo överallt ... Hälsningar/ Anna och Pär |
|
|