|
||||
|
||||
Karpathos i Augusti
Ja då var det snart dags att boka årets Greklandsresa, vi har bestämt oss för att det får bli Karpathos denna gång, valde först mellan Parga, Lesbos och Karpathos. Vi hinner förhoppningsvis med fler resmål i Grekland i våra liv men denna gång kändes Karpathos rätt, förra året stod det mellan Thassos o Karpathos, och då blev det Thassos vilket vi är otroligt nöjda med, vi grät på båten på väg till flygplatsen efter två underbara veckor.
Hur är det på Karpathos i Augusti med väder o så? Prismässigt, ligger de som de störra turistöarna eller är det "billigare". Tips på bra matställen tas gärna emot. Och ställen man ska undvika. Ja allt som har med öns huvudstad att göra tas emot, ja ön i det stora hela. |
|
||||
|
||||
Sv: Karpathos i Augusti
Hejsan kul att det blev Karpathos för er !
Jag kan säga att Karpatos under Augusti månad kan vara ganska så varmt.Jag kan bara säga hur jag tycker att det är .Om man åker dit typ Maj-Juni kan man känna skillnad när man reser dit under Juli -Augusti. När jag har varit där tidigare kan det vara "svalare" ,speciellt på kvällarna, kan man känna skillnaden när man åker dit senare på året. Men det kan väl variera från gång till gång just det här med vädret. Vilket hotel ska ni bo på? Oj det finns många matställen som är bra. Man ska pröva sig fram så hittar man säkert sina favorit ställen. Här är mina: Pelagos med grekisk live musik på kvällarna Mikes place Sofias place (prova deras saganaki mums) Erasmias Pergiali Hotel Elektras snackbar när man är på stranden Uno Anemoussa (prova deras lasagne) Det finns hur många som helst men jag kommer inte ihåg namnen på alla Jag har hört att Karpathos ska vara den billigaste ön men vet ej om det stämmer längre!? Hoppas det var lite till hjälp. |
|
|