Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-07, 12:50
missdevilno1 missdevilno1 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Apollo:s Plaza di porto

Hej
Jag ska till Apollos hotell Plaza di porto i platanias i maj.
Är det någon som har varit där som kan berätta lite om hotellet och kanske vet hur deras mat är funderar på att välja halvpension.
Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 14:12
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Apollo:s Plaza di porto

Vi har passerat förbi ditt Hotell. Det är ett lyxhotell värt namnet!! Mera troligt är det dyrt att därstädes taga sig boende.

Men, fint är det, och det ligger välplacerat nära stranden.

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 13:36
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hotellet har jag ingen erfarenhet av. Men att ha halvpension på bra hotell i Grekland har jag provat några gånger. Nackdelen är att man mister dessa trevliga måltidsstunder på tavernor och restauranger. Samtidigt så träffar man på väldigt många rätter som aldrig haft en tanke på att själv beställa ute.
Själv hade jag lite fördomar mot grekiska konditoriprodukter som jag trodde bestod av baklava och skorpor. Men vilka fina och underbart goda bakverk det finns i Grekland, vilket jag fick lära mig när vi hade halvpension.
Kolla om ni har möjlighet att välja om ni vill äta lunch eller middag på hotellet. I sådana fall är det en fullträff med halvpension tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 10:44
platanias06s avatar
platanias06 platanias06 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Ort: Where my heart is! Not where I put my hat! (Shoes...)

Ett härligt val!! Grattis! Har inte bott där själv, men bodde på Kreta -06 och en vän till mig jobbar där som bartender. Underbart "lyxhotell" får man nog lov att kalla det!!! Halvpension kan nog va bra där, maten är super! En kväll i veckan är det ... inte "grekisk afton" direkt, men iaf någon sorts festkväll med en buffé som är underbart god! Allt från grekisk husmanskost till grillat. Rekommenderas från botten av mitt hjärta!

Ha en underbar semester!

Citat:
Ursprungligen postat av missdevilno1 Visa inlägg
Hej
Jag ska till Apollos hotell Plaza di porto i platanias i maj.
Är det någon som har varit där som kan berätta lite om hotellet och kanske vet hur deras mat är funderar på att välja halvpension.
Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 11:18

Åhhh va bra att det ser bra ut allt är bokat och klart så den 16/5 bär det iväg. Har varit mycket i Grekland innan så där av att jag är lite tveksam till halvpension, det är juh så mysigt att gå ut och äta men jag skulle vilja testa halvpension någon gång och på ett 5 stjärnigt hotell så borde maten juh va bra?
Hyra vespa på Kreta bra/dålig idée? Vad kostar det?
Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 15:56
platanias06s avatar
platanias06 platanias06 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Ort: Where my heart is! Not where I put my hat! (Shoes...)

Kyliga kvällar... Kallt i vattnet... Men jag är en riktig "kruka" och ni har ju varit i Grekland förr! =O) Vespa... Jo, ganska hyffsade vägar nu, förra året fixade de till vägar och trottoarer, de satte tom upp lyktstolpar i byn!!!!!! Men de hann inte sätta i några lampor *skratt* Det e ju det som är så härligt med Kreta! Gör vi det inte idag så gör vi det när vi känner för det istället! Jo, som sagt, maten och bufférna på Porto är suveräna, sen ska man ju så klart ändå gå till lokala tavernor! "Tartuffo" precis innan torget är supermysigt! Sen längre västerut, efter Platanías, finns en underbar italiensk restaurang, den vill ni inte missa! Minns inte namnet nu bara Kanske liiite dyrare än små-ställen, men inte hutlöst i alla fall!

Hälsa Kostas på Porto i baren från mig! =O) Vasili... Något i efternamn... !
Citat:
Ursprungligen postat av missdevilno1 Visa inlägg
Åhhh va bra att det ser bra ut allt är bokat och klart så den 16/5 bär det iväg. Har varit mycket i Grekland innan så där av att jag är lite tveksam till halvpension, det är juh så mysigt att gå ut och äta men jag skulle vilja testa halvpension någon gång och på ett 5 stjärnigt hotell så borde maten juh va bra?
Hyra vespa på Kreta bra/dålig idée? Vad kostar det?
Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 21:01
Vonnan Vonnan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Var i Platanias sept - 05. Jättefint. Det finns massa restauranger att välja på om man inte vill ha halvpension men vi skall testa det i september när vi åker dit. Dock inte på ert hotell....

Annars kan jag tipsa dig om en kanonrestaurang alldeles brevid ert hotell vid hamnen där. Liminaki tror jag den hette. Urläcker mat och mycket trevlig personal. Trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 20:01
evlis evlis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

jeg og min mann var på Plaza di Porto ifjor , kjempefint hotel , det ligger jo helt nede på stranden , men samtidig er du midt i sentrum , tror du kommer til å bli fornøyd. Vi skal tilbake 31.mai , samme hotel. Maten der har vi ikke prøvd , det finnes jo 100 vis av spisesteder like i nærheten . Håper du får en fin ferie !
Svara med citat
Gammal 2009-04-23, 13:42

Ja nu är det inte så långt kvar till avresa hoppas bara på fint väder.
Svara med citat
Gammal 2009-04-23, 13:57
mamasauruss avatar
mamasaurus mamasaurus är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Kom gärna tillbaka och berätta hur hotellet var efter resan. Ska nämligen dit i 2 veckor i slutet på augusti
Svara med citat
Gammal 2009-05-03, 21:41
hellepelle hellepelle är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Hejsan,
Den italienska restaurangen i västra Platanias som Platanias06 skrev om heter Zafferano. Den kan jag verkligen rekommendera! Det finns en systerrestaurang till denna inne i Chania också som heter Kariatis. Den ligger på PLATEIA KATEXAKH 12. Otroligt god italienskt mat. Som sagt, lite dyrare, men någon kväll kan man förhoppningsvis kosta på sig lite extra.
Själva åker vi till Platanias i juli och jag längtar så!
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 17:11

hej
Lovade juh att återkomma när jag var hemma.

Hotellet är bra finns inte nått och klaga på där i mot tycker jag att de kanske inte håller ***** mer kanske ****+ frukosten är bra men det blir ganska trångt och mycket folk och det är samma saker varje dag.
Jättebra pool områden och stranden ligger precis nedanför man behöver bara korsa en liten väg solstolar på stranden kostar 8 E för 2 st.
Det finns minimarket på hotellet dock med ganska höga priser.
Saftybox kostar 13 E för en vecka.
Städningen var jätte bra.
Platanias som resemål blev jag tyvärr inte särskilt imponerand av tyvärr, hoppas att ni får en bra semester.
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 19:47
mamasauruss avatar
mamasaurus mamasaurus är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Man tackar så mycket för lägesrapport! Hoppas semestern var bra iaf. Man ser så himla mycket fram emot resan, bara man inte lyckas bygga upp det alldeles för mycket för att sedan bli besviken. Men men, vi åker med våra små barn så semestern blir i deras takt.. bröllopsresa eller inte
Svara med citat
Gammal 2009-05-27, 09:49

för barnen är hotellet jätte bra med flera olika barnpoolar och en lekplats som de var full fart i nästan dygnet runt, så de kommer trivas.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.