Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-09, 20:44
TantEmma TantEmma är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Resa med sambon

Jag och min kille är 25 år och jag har aldrig varit i Grekland. Min kille har dock varit när han var liten. Jag har länge velat åka till grekland men vi är båda studenter och har inte mycket pengar eller tid. Men jag hoppas att vi kan ta oss en tripp i augusti, bara han och jag. Vi är inga partygalningar, vi gillar att gå ut på restaurang och dricka och äta gott. Vi tycker båda om att historia och vill åka till ett ställe i grekland som skulle vara intressant för oss. Vi är inte direkt några soldyrkare men vill ju gärna kunna sola och bada lite också. En önskan är ju också att de inte ska vara för turistigt, kanske inte bara köttbullar och menyer på svenska iaf. Jag hoppas att någon läser detta och kan ge oss ett bra tips på något som kan passa oss.

/Emma och Jonny
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 21:20
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Resa med sambon

Jassas.

Att ge tips på var ni ska åka är lite svårt, men vi ska försöka, Thassos eller Kefalonia, Andros eller Lesbos också kallad Mytilini. Historia hittar man överallt i Grekland även de stora turistöarna har mindre byar dit väldigt få turister kommer, så vart ni än åker kommer ni att finna det ni söker. Lycka till o ha en trevlig resa, vi åker själva till Naxos för tredje gången i augusti.

bopia
Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 22:49
JohannaBlom JohannaBlom är inte uppkopplad

Hejsan!

Jag och min pojkvän åkte till Santorini sommaren 2007. Vi bodde i staden Kamari, som är en liten (turist)by. Staden har en del mysiga restauranger precis vid strandpromenaden. Riktigt mysigt att gå där om kvällarna. Vi åkte även till städer som Fira och Oia, som även de är riktigt mysiga att strosa runt i! Något att rekommendera är Oia vid solnedgången, helt oslagbar när solen sjunker vid horisonten
Själva ska vi Kreta, Kato Daratso den 18 augusti.

Någon mer som ska till Kato Daratsos den 18 augusti? (Åker med Ving).
Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 10:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av TantEmma Visa inlägg
Jag hoppas att någon läser detta och kan ge oss ett bra tips på något som kan passa oss.
Ska ni åka charter, eller kan ni tänka er att åka på egen hand. När det gäller pengar så är augusti den absolut dyraste månaden att vistas i Grekland.
Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 10:28

Jadu jag har kollat lite priser nu men vi tänkte åka v.34 och de verkar billigt just nu iaf. Jag vet inte om man ska fixa resa nu eller om man kan ta en sista minuten eller om de blir dyrare. Jag vet inte om de är billigare att boka flyg och fixa hotell där. Jag har aldrig gjort så förut men ni som kanske har mer erfarenhet, hur skulle ni gjort?

Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 10:33
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Jag vet inte om de är billigare att boka flyg och fixa hotell där. Jag har aldrig gjort så förut men ni som kanske har mer erfarenhet, hur skulle ni gjort?
Jag bokar alltid flyg och fixar boende på plats, inte för att det blir billigare (för det är det oftast inte) utan för att ha friheten att åka vart jag vill. Hittar ni en sista-minuten-resa blir det garanterat billigare än att åka på egen hand i augusti då rummen är väldigt dyra.
Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 10:50

Tror du det kommer finnas några schyssta sista minuten i augusti då? Jag tänkte att vecka 34 är ganska få som har semester och därför kanske kan bli billigare. Jag har tittat en del och hittat många resor då som kostar typ 2300 per person om man bokar nu. Är det värt att vänta på en sista minuten?
Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 13:04
JohannaBlom JohannaBlom är inte uppkopplad

Citat:
Tror du det kommer finnas några schyssta sista minuten i augusti då? Jag tänkte att vecka 34 är ganska få som har semester och därför kanske kan bli billigare. Jag har tittat en del och hittat många resor då som kostar typ 2300 per person om man bokar nu. Är det värt att vänta på en sista minuten?
Hej igen Emma!

Jag tycker nog ni ska boka nu, priserna är detsamma som sista minuten- resor, kanske billigare (Kan man ju inte veta nu fören den veckan man åker..). Jag och killen bokade ju en vecka i Kato Daratsso för 4900 sammanlagt Och då
är det ett 3,5- stjärnigt hotell Jag antar att du kollade på Ving.se ?
Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 10:53
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Jag har tittat en del och hittat många resor då som kostar typ 2300 per person om man bokar nu. Är det värt att vänta på en sista minuten?
Om det ingår hotell i priset tycker jag att det är vansinnigt billigt.
Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 12:08
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Ska ni åka charter, eller kan ni tänka er att åka på egen hand. När det gäller pengar så är augusti den absolut dyraste månaden att vistas i Grekland.
Vistas i Grekland i augusti .....dyrt?
Allt har stigit både hemma och borta.
Något särskilt som skulle vara dyrare i Grekland ?
Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 13:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Boendet är mycket dyrare i augusti. Ett rum som jag på en ö betalade 25 för i juni betalade bekanta 80 för i aug. Många tavernor höjer också sina priser redan i början av aug och sedan återgår de till normala priser i slutet av månaden.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 16:57

Jag har också hittat i kato daratso men för 5500.. tycker ändå de är schysst! Jag funderar på att boka tycker de är riktigt bra pris. Kanske ska överraska killen. Vad tror ni ska man slå till? Jag har blivit förtjust i chaniakusten men vilken del är bäst då?
Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 10:45
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Jag har också hittat i kato daratso men för 5500.. tycker ändå de är schysst! Jag funderar på att boka tycker de är riktigt bra pris. Kanske ska överraska killen. Vad tror ni ska man slå till? Jag har blivit förtjust i chaniakusten men vilken del är bäst då?
Har legat på stranden i Kato Stalos och hela den linjen längs Chaniakusten är fin. Har bott i Kato Stalos 2 gånger på rad och där är lugnt och bra om man vill ha det. Lätt att ta buss in till Chania och promenadavstånd till Agia Marina.Det finns ett bageri i Kato Stalos som har så goda frukostbullar och smarriga kakor. Där var vi var morgon och handlade.Vägen dit var smyckad med vackra blommor.
Birgitta 63
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.