![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Första resan till Grekland, och det verkar vara ett bra resmål jag och min kompis valt ![]() Har läst igenom forumet och fått massor med tips! Men nu har jag lite egna frågor som jag inte hittat något svar på. Jag tänkte fråga om prisnivån på Thassos. Exempelvis om någon som vart där nyligen kommer ihåg hur mycket en öl kostar, ett glas vin, en maträtt, en vattenflaska, bröd på bageriet, youghurt från mataffären m.m. Om ni kommer ihåg ungefärligt alltså. Har sett i forumet att ni jämför prisnivåerna med andra öar och att det är relativt billigt på Thassos, men då jag aldrig varit i Grekland förut så vet ja inte vad prisnivån är överhuvudtaget.. Sen tänkte jag även fråga om lokalbussen, om någon vet vad det kostar att åka med den och om det är bra förbindelser mellan de olika byarna på ön? Och även om man kan ta sig med lokalbussen+färjan till Kavala på lördagen, då jag läst det ska vara en stor marknad där som verkar kul att gå på! Eller vet ni om man får reda på det av resebolaget när man kommer ner till Thassos? Vi ska åka nu i mitten av juni till Skala Potamias med Airtours ![]() Lääängtar!! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Att åka med lokalbussen från Limenas (Thassos stad) till Golden Beach kostade 3€ tor 2006. Tror inte det har blivit så jättemycket dyrare. Hälsningar Hillevi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|