|
|||
|
|||
Tips resmål
Hej,
Jag och min sambo har varit en gång på Kreta förut och funderar på att åka nu igen. Denna gång kommer vi dock ha med vår 1.5 årige son så frågan är vilket ställe som är mest barnvänligt där det finns mycket att göra med och för barn? Vore kul att höra om era erfarenheter! mvh |
|
|||
|
|||
Sv: Tips resmål
Georgopouli !
|
|
||||
|
||||
Jag håller med Malina, Georgioupoli!
Vår dotter, hennes man och två barn, 1,5 och 3 år är där just nu. Vi har tillbringat en vecka tillsammans med dem vid den nära en mil långa sandstranden. Morfar och Marcus 3 har badat tills Marcus lilla kropp skakat av köld. Det är nära till allt. Lugnt, inga inkastare på restaurangerna. Mat finns som passar små barnmagar. Vi hörde inga större protester.. Det finns ett minitåg att göra utflykter med och ett lekland. Vårt 1-1/2 åriga barnbarn var mest nöjd att gräva i sanden och hälla i och ur vatten! Hälsar Lena |
|
|||
|
|||
Tack för svaren! Verkar som de flesta tycker Georgioupolis skall vara ett av de bästa ställena med småbarn. Är det någon som kan rekommendera något hotell? Corissia beach/princess finns som alternativ hos Apollo, även Pilot beach. Något man bör se/göra under vistelsen där annars? All info om G uppskattas!
|
|
||||
|
||||
Jag har aldrig varit i Georgopoli... men rekommenderar ändå Kalives.
Var där förra året med vår 1-åring och återvänder i år med vår 2-åring Lagomstor by, bra resturanger där det är lätt att ha med sig barn, underbar strand som inte är överfull av folk, inget högljutt nattliv, och inte vidare exploaterad. Rekommenderar Karolines Apartement, som ligger i änden av byn, med strålande utsikt. Ingen pool, men en härlig tomt med gräsmatta där man kan vara om det någon dag skulle vara lite för molnigt eller blåsigt för stranden. /anna (som börjar känna sig som en ambassadör för Kalives ) |
|
||||
|
||||
Hej, jag har snart avslutat min resa till kreta.
Vi har bott pa Kiani beach resort....super bra for barn, mycket familjevanligt.....Kalyves.. Remokemderar det varmt. Har tva barn pa 8,10 de har njutigt far fulla muggar. Stor barn pool och en storre for vuxna, mycket bra buffer och frukost. |
|
|