Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-16, 13:22
Kalmar-Maria Kalmar-Maria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 7
Standard Kato Daratso och pengafrågor...

Bara några dagar kvar tills vi reser till Kato Daratso! Tiden har gått så fort så här innan resan och jag har lyckats dra på mig en rejäl förkylning hoppas att det blir bättre innan vi ska åka.

Håller på och planerar hur mycket pengar vi ska ha med oss, det var så länge sedan vi var i Greklands sist så jag har ingen aning om vad saker kostar... (mer än att det blivit dyrare sedan sist förstås!

Ni som har koll vad kostar:

en lunch för två vuxna och två barn (8 o 10 år)
vatten, läsk, vin och öl
solstolar med parasoll på stranden

Vi har halvpension på hotellet så lite är ju betalt men vi får väl betala för drickan till maten kan jag tänka.

Tacksam om någon har tid att svara!

Snart åker vi!!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-16, 21:08
siimomalin siimomalin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 15
Standard Sv: Kato Daratso och pengafrågor...

Beroende på vad du skall ha för Öl så kostar det olika. €4-6 ungefär ute på restaurangerna/krogarna/pubarna och ungefär det samma för ett sexpack med Carlsberg på supermarket. Cider och alcoläsk har vi alltid betalat €5 för.

Middag är lite svårare att säga, men det mesta verkar kosta €6-9 för pastarätter och €10-18 för kötträtter (billigare för fläskkött och dyrare för biffar). Barnpriser har vi ingen erfarenhet av. Finns vissa restaurangen som har €1-2 billigare för det jag beskrev ovan.

Solstolar kostar nog olika beroende på strand. I Platanias där vi är så kostar det €3 / solstol på ett par ställen och €8 för två solstolar och ett parasoll på stranden vid vårat hotell. Prisvärt att köpa uppblåsbara madrasser och ha som solstolar enligt vårat tycke då de kostar från €5 och uppåt. Skönt att ligga på något mjukt som man också kan ha med ute i havet, men det är förstås en smaksak.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT