|
|||
|
|||
karpathos
vi va på karpathos från 28 maj till 11 juni superskönt bodde på hotell ladis
|
|
||||
|
||||
Sv: karpathos
Jag längtar bara när man själv ska till den underbara sköna ön,får vänta lite till,reser den 23 Juli,måste jobba några veckor till.Men när man väntar på något gott,you know. . . Är det någon här som ska resa då?
|
|
||||
|
||||
Vid våra två Karpathosbesök bodde vi första gången på hotell Iolkos som ligger rakt upp i backen från busstationen och andra gången också det ett par hundra meter rakt upp från centrum på hotell Belvedere. Jag har försökt lokalisera ert hotell, Ladis, på kartan och får en känsla av att det ligger en bra bit utanför stan. Hur upplevde ni det. Vad innebar det i promenad-avstånd/-tid in till stan? / Masse
|
|
||||
|
||||
Om jag får svara, så har jag bott nära Ladis. Den ligger ca 1,5 km längst strandvägen, fast inte alldeles intill, så den syns inte från vägen.
Det tar ca 20 minuter och gå till stan. Inte så långt alltså Riitta |
|
|||
|
|||
Vi har bott ett antal ggr. på Ladis och vi var supernöjda. Lite vid sidan av men mycket stillsamt. Promenaden in till "stan" var välbehövlig varje kväll så att man kan äta mer av den goda maten. Nu bor vi på Blue Sea som oxså är ett hotell där man får mycket för pengarna. Kan varmt rekommendra båda ställena. Har hemkommit från en resa till Samos det var mycket bra men... Inget slår maten på nr.1 i Kyra Panagia ELLER Dramontana i Lefkos. I slutet av augusti bär det av ner igen för ett antal veckor, skönt...........
|
|
|||
|
|||
No1 taverna är toppen och stranden samt omgivningen runtomkring är otroligt vackert!
|
|
|||
|
|||
Jag glömde baden som är mycket bra på Karpathos och som sagt Kyra Panagia där både äter du och badar förträffligt. Vi har fått som rutin att minst en resa ner till Karpathos om året. Det är livskvalité.
|
|
|