|
||||
|
||||
Sv: Mini gallup- Inbrott på hotell/pensionat i Grekland
Bor alltid "privat" i Grekland, har aldrig haft något problem. Har alltid lämnat allt kvar på rummet förutom de pengar jag behövt för dagen eller kvällen.
Det enda jag någonsin blivit av med i Grekland är en halv flaska vatten och en utläst svensk kioskdeckare - det var för många år sedan på kvällsbåten Paros-Piréus när jag slumrade till en stund... /kimmen |
|
|||
|
|||
Aldrig råkat ut för ngt liknande, inte på Mallorca, Prag, Turkiet eller mina tripper till Grekland. Men mamma råkade emellertid ut för ficktjyveri på öppen gata i Swinosjie (osäker på stavningen). Hon upptäckte att någon hade fällt upp "locket" på väskan och plånboken med alla zloty och danska kronorna var borta.... Efter det åker hon inte till Polen.
K |
|
||||
|
||||
Nix aldrig någonsin!
|
|
||||
|
||||
Har själv, aldrig blivit bestulen i Grekland, förutom att vi märkte att städerskan nallade ur karamellskålen när hon städade.
Ett år på Kos så gjordes det inbrott i säkerhetsskåpet i receptionen och man tömde allt!! Några barnfamiljer blev av med både pass,smycken och pengar.Dessvärre hade dom ingen reseförsäkring, så deras sem var förstörd. Inbrottet verkade vara ett "insiderjobb" men klarades aldrig upp. /JoLo |
|
|||
|
|||
Aldrig i Grekland, men däremot vaknade vi en natt på Malta av att en man stod bredvid sängen. Ingen trevlig upplevelse.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Ja, vi fick ovälkommet besök av en okänd man när vi bodde på ett hotell i Naxos stad.
Vi bodde på bottenplan och hade fönstren öppna. Vaknade av att en okänd man stod vid kylskåpet! Han rusade ut genom fönstret när vi vaknade. Vi hade inte blivit av med några saker. Troligen letade han efter mat, fanns ganska många tiggare som sov utomhus vid en fotbollsplan i närheten. Hotellet hade även haft problem med att obehöriga vid flertalet tillfällen tagit sig in i tomma lägenheter i bottenvåningen. //Stina, som önskar att jag hade haft med mig hunden den gången.. |
|
|