|
|||
|
|||
hotell Rea el Galini Suites?
Vilket kanonbra forum detta är! Så många som kan berätta och svara på alla möjliga frågor..
Vi är 2 familjer som funderar på Skiathos i juli. Båda familjerna har tonårsbarn (15-20 år) och vill vi bo rätt nära Skiathos stad så ungdomarna kan ta sig till lite barer på kvällen.. Börjar bli dags att boka, och det står mellan på hotell Rea eller Galini Suites (Airtours), Lalaria eller Nicholas (Apollo), Villa Nina (Ving). Är det ngn som kan berätta något om dem vore jag jättetacksam! Tror ni Skiathos passar oss 40+ som vill ha lite barliv och bra mat, våra ungdomar som vill ha party, och så härliga baddagar..? Och så en sista fråga: vad är det för åldersgräns för att hyra vespa/skoter/moppe, får 15-16-åringarna hyra ? Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: hotell Rea el Galini Suites?
Citat:
Citat:
Välkommen till Kalimera! |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi har varit på Skiathos i många år och det är en ö som har nästan allt! Underbara stränder, bra restauranger och många barer för alla som önskar det. Villa Nina ligger bra, utsikt över havet och ca 15-20 min gångavstånd till stan. Lalaria ligger för nära vägen tycker vi. Ha en toppenskön semester! |
|
|||
|
|||
Hej! Har bott på hotell Rea för två år sedan, rent och fräscht och en lagom promenad till "stan". Man kan gå nästan hela vägen efter stranden, att gå efter vägen kan vara lite riskabelt med tanke på den ibland vansinniga trafiken! Man har en fin utsikt från Rea och nära ner till Megali Ammos-stranden, som är OK. Annars finns busshållplats nära hotellet om man vill åka till t ex Kokounaries som är en kanonfin strand! Över huvud taget är Skiathos en jättefin ö med helt underbara stränder, kan vara lite dyrt bara! En sak till, man kan köpa jättegott bröd till frukost på Supermarketen tvärs över gatan från Rea, underbart att sitta ute och äta med havsutsikt! Ha en trevlig res!
|
|
||||
|
||||
Hej Annti1
Jag har bara bott på hotell Galini när jag har varit på Skiathos, och det kan jag rekommendera, i år har jag tänkt leva farligt så därför har jag bokat ett annat boende, Ekaterini. På Galini anordnar dom grekisk afton en kväll i veckan, jättegod mat och hög stämning. Vart ni än skall bo, får ni en toppensemester. Christina. |
|
|||
|
|||
Hej!
Åker ner till Skiathos för tredje gången och jag lovar ön är helt gudomlig Jag har själv aldrig bott på Galini suites men har emellertid bott på systerhotellet Galini. Det är samma ägare till bägge.... På Galini suites finns inte bekvämligheter såsom pool och poolbar men man får använda dessa. Sedan är väl vägen till Galini suites lite krånglig och vägen inte helt upplyst... Det är ingen väg att rekommendera för en mörkrädd person! Hälsn K som har 112 dagar kvar |
|
|||
|
|||
Skiathos är en av mina favoritöar och jag har varit på endel! Inte direkt ngn genuin grekisk stämning i staden, utan mestadels turistanpassat tyvärr. Känns inte heller som om det är några större nattclubbar att prata om.... Men stränderna och människorna väger upp detta! Bussen som går längs ön och stannar vid de olika stränderna är guld värd!
Om ni har möjlighet ska ni gena över ön och ta er till strönderna på andra sidan. En härlig resa genom lundar för att nå härliga stränder! Jag har bott på Hotell Galini (Galini suits systerhotell), vilket är en av anledningarna till att jag lääängtar tillbaka! Vilken härlig personal och så mysigt hotell! Galini suits ligger längre bort från stan och längre upp för backen som hotellen ligger i. Jag skulle inte välja suits, men kan definitivt rekomendera Hotell Galini (som apollo använder sig av). Ni kommer aldrig att glömma det! (Mkt sparsmakad fruskost, men alltid ett härligt bemötande)... |
|
|||
|
|||
Vi bodde på Galini Suites förra året och det var ett jättefint och nytt hotell, där finns pool med en underbar utsikt men ingen poolbar. Har absolut inget negativt att säga om hotellet förutom mardrömsbacken som leder upp till den, otroligt jobbigt i värmen, men utsikten är väl värd det! Det är mörkt att gå hem på kvällen som tidigare nämnts då den sista biten inte är upplyst, så inget för mörkrädda.
Men vill ändå rekommendera hotellet då det är lugnt, rent och fint med underbar utsikt! Skiathos är min absoluta favorit-ö, och ni måste absolut åka runt och besöka olika stränder, även med båt, helt fantastiska! |
|
|