Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-11, 14:43
katten332 katten332 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Rum i slutet av augusti

Hej
Jag vill höra lite hur ni som har mer erfarenhet av luffning; hur pass svårt är det med att hitta boende i slutet av augusti. Jag vill egentligen inte förboka för jag tycker att det är roligare och mer spännande att söka ngt när man kommer till en ö, men så läser jag i en reseguide att det kan vara svårt i augusti.. vi kommer dit den 14 så då är kanske den mest hektiska tiden förbi... nå¨n med erfarenhet? Är det färre turister än vanligt denna säsongen?
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 13:41
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rum i slutet av augusti

Nja, det datum du nämner, den 14 Augusti, det är ju mitt i medelhavsländernas högsäsong. När kalendern däremot slår om till September, då är det som att draga rullgardinen ned. En markant skillnad, nästan som natt och dag.

Nog kan du finna dig boende i mitten av Augusti, men då är det mera chansartat om du ska söka på plats. Jag skulle nog ändock råda dig att i alla fall förboka ett par nätter på den destination du ska till.

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 14:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rum i slutet av augusti

Beror på vart ni ska? Till Folegandros skulle jag inte åka den 14 aug utan förbokat boende men däremot till Paros eller Naxos där finns det alltid rum att få. Berätta om vilka öar ni vill till så är det enklare att få svar.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:50.