Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-11, 21:52
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard direkt ut, eller övernatta i Pireus?

Hej Igen,

Nu har planerna för semestern tagit ganska bra form, men en sista undran har jag nu.

Jag kommer att landa i Aten vid 10-11 på förmiddagen. När jag kollar färjetidtabellerna så verkar det som om båtarna till Amorgos eller Folegandros går vid 7-snåret på morgonen eller vid 17-18 tiden på kvällen.

Har jag rätt i mitt antagande att det finns resebyråer i Piraeus där man kan boka in första natten/nätterna på destinationen?

Eller är det bättre att vänta till nästa morgon och ta båten ut, och leta när man kommer fram?

En fortfarande lite rådvill Grimm som åker mån 20/7 kl. 06:05...
Svara med citat
Gammal 2009-07-11, 22:57
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: direkt ut, eller övernatta i Pireus?

Blue Star går 17.30 om Amorgos lockar. Vi har bokat på pension the big blue via Kalimera-sidan, har varit där förut och älskar alltihop. Gott att ha bokat när man kommer fram mitt i natten. Vi åker i september och betalar 25 euro för ett dubbelrum. Ägarna är jättevänliga och servicen toppen. Och utsikten är en av de bästa vi har upplevt.
MVH Ingegerd
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 16:51
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag skulle tveklöst åka ut direkt. Rummen i Aten eller Pireus är ganska dyra. Om resebyråerna i Pireus förmedlar rum vet jag inte, men när vi angjorde Aegiali på Amorgos mitt i natten så fanns det gått om rumsuthyrare på kajen. Dettta var i mitten på juni och jag vet inte när du ska åka. I augusti kan det kanske vara bra att förboka.
Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 22:25
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Hej igen,

Jag tog mig i kragen och förbokade rum på "the big blue". Ligger visserligen i Katapola, och färjan anlöper Aegeali, men det skall nog ordna sig på något sätt.

Gunnar, jag tog mig tid o kollade upp priserna i Aten/Piraeus, och det var som sagt inte billigt.

Rummet på big blue kommer att kosta € 45/natt, verkar inte vara så farligt dyrt, de flesta ville ha kring €60 denna tid på året (20/7 -- 26/7)

Nu blir det till att åka ut till Piraeus, vandra runt lite, fixa kontantkort, äta lunch och fördriva ett antal timmar innan färjan avgår 17:30. Känner mig som ett barn inför julafton!

Återigen, ett stort tack till alla som tagit sig tid att svara på mina frågor.

/Nicolaus

Senast redigerad av grimm den 2009-07-12 klockan 22:34. Anledning: ville lägga till lite mer info...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:33.