Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-16, 10:21
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Kos -09

Hej Katharina!!
Längesen vi hördes här på Kalimera.
Jag var ner i slutet av maj och början av juni 12 dgr sammanlagt. Det var lika härligt o underbart som vanligt. Ingen skillnad där inte. Träffade massa gamla vänner, både bofasta och andra turister som brukar komma ungefär samtidigt som oss.
Det blir dock lite stressigt ibland eftersom jag bor ute i Mastixari och trivs där lika bra som jag samtidigt vill vara inne i stan.
Åker nu ner igen den 29:e augusti och beräknar åka hem ca 11:e september. Har ännu inte bestämt mig.
KosJan o fru Anne och deras vän Lennart kommer vara där nere samtidigt som mig, ska bli kul. Då blir det moppe runt ön och upp till Zia förstås. Bara älskar att köra moppe.
Brukar ni göra det oxå?
Visst var det väl så att ni känner Nickos på Oromedon? Har för mig att du skrev det förrut. Tyvärr hann jag inte träffa honom sist men nu ska jag försöka få ars... ur
Vill oxå ta en tripp till Kalymnos, även det en underbar ö och trevligt folk.
När åker ni?
Ha en bra dag!!// Sanna
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:18
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Halloj! Härligt att åka ner ytterligare en gång. Kos tröttnar man ju aldrig på.

Det var nog någon annan som kände honom, men vi är alltid på Oromedon en eller ett par gånger när vi är på Kos. Utsikten - spreciellt kvällstid - är ju fantastisk.

Vi har hyrt moppe, men det var längesedan. Numera hyr vi alltid bil. Vi brukar åka runt hela ön och på senare år även ta en tur till Plaka och hälsa på påfåglarna. Såg ungefär 70 stycken i somras.

Ska ta med en bunt tidningar till Annelie på Stand kafé igen. Blir kul att komma tillbaka dit också.
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:19
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Vi åker också i augusti, men tidigare, så vi kommer inte att vara där samtidigt. En annan gång kanske? Fast nästa år har vi i och för sig bestämt oss för att åka till ett helt nytt ställe.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39.