Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-13, 12:18
Danne1 Danne1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Platanias och Geraniotis

Jag och familjen bodde på hotell Geraniotis i Platanias i en vecka och tycker att det var riktigt dåligt. Rummen var dåliga, sängarna stenhårda och servicen katastrofal. Kylskåpet som fanns i rummet var inte ens kallt och när man bad dem fixa det så sa de i receptionen att det inte är nåt fel på den. Handduksbyte görs 3 ggr/veckan men under våra 3 första dagar byttes inga handdukar, utan vi fick själva tala om för dem att vi behövde nya rena handdukar.
Personalen på hotellet är inte speciellt hjälpsam. När man frågade dem nåt såg de besvärade ut. Det känndes inte bra. Och till slut fick man ändå inte mycket hjälp, (detta gäller inte all personal, det fanns ett per st som var väldigt trevliga och hjälpsamma). Frukostbuffen var mycket dålig den också. Inte mycket att välja bland och samma varje dag.

Det enda som var bra med detta hotell var uteplatsen. Det var stort, välskött och snyggt. Poolcafét var trevligt med en trevlig äldre dam som jobbar där, (en av få som verkligen var hjälpsam av personalen). Poolen var skön och stranden var bara några meter bort vilket var härligt.

Sen måste jag bara kritisera personalen på lokalbussarna. Otrevliga och dryga. Har väldigt svårt att förstå varför. Skulle förstå om en eller två var såna. Men vi åkte buss till Chania varje dag och alla som jobbade på bussarna var dryga. Ganska onödigt. Bättre att vara trevlig och glad.

Annars var Platanias och Chania full med butiker och restauranger vilket var trevligt om man ska shoppa eller är hungrig. Däremot är priserna nästa som här i Sverige.
Svara med citat
Gammal 2009-07-13, 17:27
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Platanias och Geraniotis

Dags att öppna ett nytt underforum med titeln Klagomål kanske..

Det var ju tur att själva resmålet var bra för Danne1 iaf..
Svara med citat
Gammal 2009-07-13, 22:25
juggan juggan är inte uppkopplad

var inte kul o höra detta då jag och grabbarna bokat detta hotell..hoppas de skärper till sig tills augusti annars får jag lära dom om vad det innebär att vara service minded Vi e minsann inte rädda för att klaga så är de skit ska dom få veta det, upplever först, kritiserar sen, men tradigt att du inte e helt nöjd.
Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 14:22
daga daga är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

tråkigt att höra.....Jag kastade ju lovord över stället och dess personal
har ju som sagt bott där själv(se tidigare inlägg...), och upplevede raka motsatsen...men det kanske var så :, att det var stor skillnad på standarden mellan lägenheterna och dubbelrum..??"you get what you pay for.??!!!..."
Håller för övrigt helt med dig Monkan S!
ps...är glaset halvfullt , eller halvtomt???/DAGA
Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 20:06
annjos avatar
annjo annjo är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Ang frukostbuffé - brukar det inte vara "samma varje dag" och man kan väl knappast räkna med "svenskt smörgåsbord" kanske....
Personalen på lokalbussarna är väl oftast nån ungdom som säljer biljetterna och försöker få in folk lite snabbt i bussen - så de kan passa tiderna för rutten - och dom är nog pressade i överfulla bussar med en massa gnälliga turister som inte känner till de "lokala reglerna" för hur detta ska "flyta" - jag har själv åkt, och det tog ett par turer att fatta "rutinerna" för oss köande svenskar...och de stackars "turistbarnen" som kanske inte kan få sitta i eget säte i full buss, som de är vana vid hemifrån, om där redan sitter äldre inhemska personer ....
Har någon någonsin stött på annat än hårda sängar på Kreta? Det är väl allmänt känt... men man vänjer sig lagom tills man ska åka hem ;-)
Jag har inte bott på just Geraniotis men jag tror inte man får räkna med samma förhållanden som de svenska.... kanske är det lite av grejen med att turista ;-) ???
Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 21:40
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Japp
Ta seden dit men kommer som man brukar säga
Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 22:15

det blir nock bra, o med 7 pilsner innanför bältet blir ju allt fantastiskt 1 månad kvar =)
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 10:34
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Ja, sängarna i Grekland är ett kapitel för sig. Jag kan dock informera om att grekerna själva har lika hårda sängar hemma... man får liksom ta hårda sängar i Grekland.

Var det första gången i Grekland för er?
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 14:25

får se de positivt, efter en vecka har man riktit fin hållning
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 15:37
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av xixi
man får liksom ta hårda sängar i Grekland.
Ja, oj, vad jag sover gott i de grekiska sängarna! Min rygg mår SÅ bra av dem!

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 18:54
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Första nätterna vaknar man och är domnad på både armar och axlar... men man vänjer sig. Och så kan man ta filtar/överkast som finns i lägenheten och lägga under lakanet, det hjälper lite.
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 20:39
storkis storkis är inte uppkopplad

Vi låg på en anläggning som hette Lambrinos i Platanias för några veckor sedan. Jag måste säga, att både jag och min man är känsliga för just hårda sängar, men vi tyckte inte att det var farligt alls, eller så vande sig ryggarna väldigt snabbt. Däremot exakt en vecka efter hemkomst, fick jag ett ordentligt ryggskott. Då hade vi legat på landet hemma hos mina föräldrar, men det är en annan historia.
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Vi som älskar hårda sängar njuter varenda natt i Grekland

Vad gäller personal på bussarna så kan det väl kanske bara vara så att de gör sitt jobb rakt av, känner inget behov av att prata och vara trevliga

Jag tror att det i mycket är så att som man själv bemöter personalen så blir man också själv bemött.

Visst händer det väl att städerskor glömmer att man ska ha ny handduk en viss dag, men hemma byter vi inte flera gånger i veckan heller och säger man vänligt till att man vill ha en ny uppsättning så har jag aldrig fått nej... Nya lakan efter 3-4 dagar tackar vi alltid nej till om vi bara bor en vecka,, helt onödigt ur miljösynpunkt, vi byter inte 2 ggr i veckan hemma heller.

Jag tycker att det som är en del av tjusningen med att åka till Grekland är just att det INTE är som hemma och förväntar mig inte vår svenska hotellstandard på grekiska hotell även om vi t ex i Aten ofta betalar mer än hemma. Frukost i Grekland är väl f ö oftast kaffe/te vitt bröd och marmelad och om man har tur ett hårdkokt ägg?? Det är det man oftast betalar för när det står att frukost är inkluderad.

..och juggan: Har Du ev klagomål på hotellets personal ska Du nog inte tro att DU ska lära upp dem, ta det med researrangören istället. Åk ned med glatt humör och ta allt med ett leende i stället så blir Din semester mycket trevligare

Lissi

ps Vem har väl nånsin haft en kyl på rummet som haft vad vi kallar kyla och som inte låter som ett tröskverk?? -inte vi i alla fall och det hör också till. Vi drar ur sladden på nätterna om vi tycker det låter för mycket.

Senast redigerad av Lissi den 2009-07-16 klockan 21:16. Anledning: tillägg Ps
Svara med citat
Gammal 2009-07-16, 21:41

haha, det är väl klart min resa kommer bli magisk =) fem pågar sol och bad god mat och lite fest kan inte bli annat än succé. Och om jag mot förmodan kommer behöva klaga skall jag ta det med den personen jag känner det lämpligast. 29 dagar kvar
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:44.