|
||||
|
||||
Besviken med längtan kvar...
Hej,
ville bara dela med mig lite utav mina tankar. Önskade o ville så hemskt gärna resa till Grekland med vår son nu i sommar. Men har inte haft pengarna, då vi samtidigt renovera huset och ska lägga marksten i trädgården. Får ta resan i höst, problemet är att jag börjar jobba i mitten på augusti efter en 13 månaders lång föräldraledighet. Tror ni det accepteras från chefen mån tro? Känner lite sorg, och priserna har ju drastigt gått upp... |
|
|||
|
|||
Sv: Besviken med längtan kvar...
Jag förstår dej precis
Jag ville följa med min syster till Kafalonia när hon bokade i november men kunde inte då ( hon är där nu)...jag hade inte pengar till det när hon bokade så jag fick avstå. Men jag gav inte upp utan letade febrilt efter en sista minuten, var som helst jag ville förstås till Kefalonia i första hand. Jag kom inte till Grekland men jag kom till Cypern...över midsommar för 2000...bra pris och det blev en super semester ändå, kom hem i går kväll. Lycka till hoppas det löser sej för dej med |
|
|||
|
|||
Citat:
K |
|
||||
|
||||
Vad sa chefen, blir det någon semester?
// Helén |
|
||||
|
||||
Min med. Skall vi försöka avskaffa dom, eller sätta som kriterium att chefen måsye älska Grekland.
Hälsningar Christina |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har aldrig blivit nekad semester, det har alltid funnits klara direktiv där jag arbetat. På min nuvarande arbetsplats fick jag redan på intervjun reda på att det är juli som gäller som semesterperiod och det är inte aktuellt med långresor = mer än en vecka, sept- nov, undantaget jämna födelsedagar för nära anhöriga. // Helén |
|
||||
|
||||
Ska till jobbet imorgon o planera hösten. Tänker förbereda om att jag tänker åka till Grekland i oktober! Har ju så mycket semesterdagar att ta ut och med lite planering fungerar ju allt, eller hur!
Ska nu ut o "leka Grekland" = Iskall frappe i solen, ngn mer som vill svalka sig lite?! Hej så länge |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Hmm, jag tror ni skämmer bort era chefer.
Jag brukar sätta en kopia till chefen då jag mailar övriga nära o kära att vi ska åka till Grekland. Hittills har han bara diskuterat lite olika semestermål som kommentar runt detta. Nu då jag brjar fundera på detta så kommer jag på att jag nog missade skicka det mailet inför årets semester, undrar om morsan är orolig nu. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Ring mamma i fall hon har börjat fundera på var sonen tagit vägen // Helén |
|
||||
|
||||
Jag har sett till att det är tomt i min planerigskalender v.43+44. Får sedan bestämma när det är bäst att åka. vilka veckodagar det flygs ut...
Ska nu fortsätta mitt planerande av min resa, kolla flygavångar, flygstolar, charteralternativ, boendealternativ från denna sida osv. Nu kan man slappna av igen, skönt. Chefen själv var på semester, men enligt mina 2 kollegor så klart jag skulle ha semester som alla andra på hösten om så önskas... sjysst tycker jag. Det är ju jag som får göra jobbet ändå, det ligger kvar o väntar på mig, ingen vikarie som sätts in, tyvärr. |
|
||||
|
||||
Jaja, där fick man för det då. Tydligen har övriga anställda fått ett brev hem att vi är varslade men jag har ju som inte kommit åt att kolla min post på ett par veckor så jag har ingen aning. Jaja, det löser sej säkert, säljare måste vi ha om chefen ska få in till sin lön.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Ja jag har alltid en otrolig längtan till Grekland... Ska detta verkligen bli en sommar utan att åka till Grekland? Var till Athen i våras, men.. då var det inte sol å bad precis. Jag tror att det kommer att bli bra... men ändå.. Längtan finns hela tiden..
Så jag förstår dig!!! Lycka till och hoppas att du kommer iväg! Helena S |
|
|