|
|||
|
|||
Bästa stränderna, vilken ö?
Tänkte åka iväg en vecka i slutet på augusti. Vi är ute efter breda vita sandstränder. Vi var på lefkas för 2år sedan det var bra men vill ha mer sandstrand än det fanns där. Är ett plus om man kan hyra en större modell vespa och köra runt lite mellan olika stränder. Party livet är inget måste dock är det trevligt om det finns lite shopping.
MVH Alexander/Desireé |
|
|||
|
|||
Sv: Bästa stränderna, vilken ö?
Mina förslag:
Skiathos, om ni är borta 1 vecka. Korfu ett annat alternativ och då västra sidan. Naxos om ni är borta längre än 1 vecka. Hälsningar Urban |
|
||||
|
||||
Naxos har enligt mitt tycke de bästa stränderna !
|
|
||||
|
||||
Naxos, såklart! Milos har häftiga stränder men de kan vara lite knepiga att ta sig till. Till Naxos kan ni åka charter men inte till Milos. Jag tycker inte det är något problem med båttransfer om man bara är borta en vecka. Är man inställd på det så blir allt bara jätte bra!
|
|
||||
|
||||
Karfas på Chios har fin sandstrand.
|
|
|||
|
|||
Skiathos, utan tvekan.... Naxos har också jättebra stränder men det går åt en hel dag bara för att komma dit pga av båt-transferna från Santorini om man flyger charter. Många av stränderna är långgrunda det är de inte på Skiathos
|
|
|||
|
|||
Har kollat runt lite på resor till Skiathos och det är rätt dyrt. Ska kolla på sista minuten om några veckor. Var rekommenderar ni som 2a val?
|
|
||||
|
||||
Naxos. Om ni struntar i att köpa charterbolagens transfer så kan ni åka Blue Star från Santorini till Naxos på 2 timmar. Framme på Naxos kan ni ta en taxi i hamnen. Ha namn och adress på hotellet bara!
|
|
|||
|
|||
Jag säger också Naxos.
Lefkas har, enlig mig, dom absolut vitaste stränderna i Europa. Men som du säger inte sand. Naxos har jättefina stränder, fast något "vass" sand. Man förstår varför dom tidigare importerade sand till sandpapper därifrån. Ön är jättefin och Naxos stad väldigt mysig trots turismen. Inte överdrivet dyrt heller. Bästa valet! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Thassos eller Karpathos skulle nog passa er bra tror jag. På Thassos finns tex Golden bay som är en 2 km lång, finkorning och VIT sandstrand som är en av de bästa i Grekland. Dessutom är det en trevlig ö att åka runt på.
Karpathos har också flera fina stränder runt om och många bra restauranger i Pigadia. Lycka till med planeringen! |
|
|