|
|||
|
|||
Vart i Grekland ska vi resa?
Hej! Jag och min Sambo var till Kreta för två år sedan och blev helt förälskade i Grekland och nästa år ska vi resa tillbaka till Grekland den här gången blir vi mest troligt 4 vuxna och 2 barn på 1,5 respektive 3,5 år.
Så min fråga är nu, Vart rekommenderar ni att man åker? Vi vill ju både kunna sola,bada,äta gott, shoppa och åka på utflykter, men det måste ju samtidigt vara barnvänligt. Vi har funderat på Rhodos för där verkar det finnas något för alla!? Vad tycker ni som varit där? tack på förhand för svar! / Jessika |
|
||||
|
||||
Sv: Vart i Grekland ska vi resa?
Naxos vore nog perfekt för er! Lagom stort och fina stränder. Men båttransfer krävs. Det finns jätte mycket att läsa om i Naxos-forumet. Samos skulle nog också passa.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lycka till med vad ni väljer för det finns ju massor att välja mellan... |
|
||||
|
||||
Skopelos är underbar, men "barnvänlig" är inte det första jag tänker, när det gäller den, så jag skulle vänta några år med att åka dit (även om det bara gällde utflykt i tipset av Klick), men då..
|
|
|||
|
|||
Rhodos tycker jag egentligen är den ultimata semesterön som har allt. Turistiskt eller genuint, man finner det där. Fina stränder och bra restauranger. Bodde där för många år sedan och längtar tillbaka. Åker kanske dit på en restresa, om det blir någon billig i augusti.
Skiathos är också bra för barnfamiljer kan jag tänka mig. Långgrunda, härliga, underbara stränder! Naxos kan man tyvärr inte ta sig direkt med charter ifrån Sverige. Det blir väl via Santorini. Men där är ju också underbara stränder! |
|
||||
|
||||
Lefkos på Karpathos. Då får ni en härlig ö och en fin liten ort inte förstörd av massturismen och en barnvänlig miljö. Ni kan ta bussen eller hyra bil till Pigadia för shoppingen.
Eva |
|
|