Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-17, 15:06
Jessikaw Jessikaw är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Vart i Grekland ska vi resa?

Hej! Jag och min Sambo var till Kreta för två år sedan och blev helt förälskade i Grekland och nästa år ska vi resa tillbaka till Grekland den här gången blir vi mest troligt 4 vuxna och 2 barn på 1,5 respektive 3,5 år.

Så min fråga är nu, Vart rekommenderar ni att man åker? Vi vill ju både kunna sola,bada,äta gott, shoppa och åka på utflykter, men det måste ju samtidigt vara barnvänligt.

Vi har funderat på Rhodos för där verkar det finnas något för alla!? Vad tycker ni som varit där?

tack på förhand för svar!

/ Jessika
Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 15:11
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Vart i Grekland ska vi resa?

Naxos vore nog perfekt för er! Lagom stort och fina stränder. Men båttransfer krävs. Det finns jätte mycket att läsa om i Naxos-forumet. Samos skulle nog också passa.
Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 17:58
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Jessikaw Visa inlägg
Så min fråga är nu, Vart rekommenderar ni att man åker? Vi vill ju både kunna sola,bada,äta gott, shoppa och åka på utflykter, men det måste ju samtidigt vara barnvänligt.

/ Jessika
Man kan nog åka till Rhodos som du skriver men även Skiathos... där finns fina stränder, tavernor i massor men väldans god mat och utflykterna kan man göra till grannöarna Skoplelos och Alonissos. Annars så är Naxos också ett väldigt bra förslag...

Lycka till med vad ni väljer för det finns ju massor att välja mellan...
Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 18:39
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Skiathos... där finns fina stränder, tavernor i massor men väldans god mat och utflykterna kan man göra till grannöarna Skoplelos och Alonissos. ...

Lycka till med vad ni väljer för det finns ju massor att välja mellan...
Skopelos är underbar, men "barnvänlig" är inte det första jag tänker, när det gäller den, så jag skulle vänta några år med att åka dit (även om det bara gällde utflykt i tipset av Klick), men då..
Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 22:59
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Rhodos tycker jag egentligen är den ultimata semesterön som har allt. Turistiskt eller genuint, man finner det där. Fina stränder och bra restauranger. Bodde där för många år sedan och längtar tillbaka. Åker kanske dit på en restresa, om det blir någon billig i augusti.
Skiathos är också bra för barnfamiljer kan jag tänka mig. Långgrunda, härliga, underbara stränder!
Naxos kan man tyvärr inte ta sig direkt med charter ifrån Sverige. Det blir väl via Santorini. Men där är ju också underbara stränder!
Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 23:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Lefkos på Karpathos. Då får ni en härlig ö och en fin liten ort inte förstörd av massturismen och en barnvänlig miljö. Ni kan ta bussen eller hyra bil till Pigadia för shoppingen.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.